Share

În contextul în care 11.000 de elevi din județul Iași au fost privați de educație în timpul pandemiei cu noul Coronavirus, este greu de crezut faptul că autoritățile vor organiza un proces educațional calitativ în mediul online din luna septembrie. La nivel național se discută diverse scenarii pentru reînceperea școlii. Din păcate, din cauza situației epidemiologice din țară, scenariile propuse nu sunt în avantajul elevilor.

250.000 de elevi au fost privați de educație pentru că nu au avut dispozitivele necesare sau acces la internet în timpul pandemiei

Într-o conferință de presă susținută pe 2 septembrie în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Iași de către inspectorul general Genoveva Farcaș, au fost prezentate cele trei scenarii pe care unitățile de învățământ le vor adopta odată cu începerea anului școlar.

Citeste si   VIDEO l Conducerea PSD exclude posibilitatea unei ÎNFRÂNGERI la IAȘI

Primul scenariu prezentat se referă la reînceperea orelor în mediul online. Dacă se va continua învățământul în mediul online din luna septembrie, trebuie să amintim faptul că la nivel național, în timpul pandemiei au existat 250.000 de elevi ce nu au avut acces la educație. Cu siguranță acest număr nu va suferi o scădere radicală dacă orele se vor face în continuare pe internet.

Al2-lea scenariu propus se referă la reînceperea fizică a orelor în unitățile de învățământ. Este îngrijorător faptul că acest scenariu este luat în calcul de autorități având în vedere lipsurile pe care le are sistemul de învățământ românesc. În condițiile în care autoritățile impun păstrarea normelor de siguranță este puțin probabil ca acest scenariu să fie implementabil.

Citeste si   BULETIN DE PRESĂ 25 septembrie 2020, ora 13.00

Într-o țară în care nu există hârtie igienică și săpun la baie, este puțin probabil să existe fonduri pentru măști de protecție sau dezinfectant

Cel de al3-lea scenariu propus de autorități se referă la implementarea unui sistem de învățământ hibrid. Copiii vor fi împărțiți în grupe urmând ca o parte din ei să susțină cursurile în mediul online în timp ce jumate din ei vor veni fizic în unitățile de învățământ.

O decizie finală în acest sens va fi luată de autorități la data de 7 septembrie.

Întrebată de reporterii ziarului ”Bună Dimineața Iași„ ce va face ISJ-ul pentru cei 11.000 de elevi din județ ce nu au dispozitivele necesare sau acces la internet pentru efectuarea orelor online, inspectorul general al structurii, Genoveva Farcaș, a declarat:

” Tot ceea ce înseamnă echipamente informatice, tot ceea ce înseamnă dotare materială intră în atribuția fiecărei unități administrativ teritoriale. Cu alte cuvinte, școala împreună cu primăria și Consiliul Local trebuie să identifice modul în care pot fi achiziționate aceste dispozitive informatice pentru toți elevii. Ce am făcut noi la nivel de inspectorat școlar a fost o campanie prin care am încercat să atragem companii de IT care să doneze către școli echipamente pe care elevii noștri le pot utiliza„


Share

LĂSAȚI UN MESAJ