Share

În perioada 19 octombrie – 6 noiembrie 2020, Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi a planificat, prin graficul unic de inspecţie şcolară, o inspecţie de consiliere, monitorizare și evaluare a activităţilor de predare online ce vizează 36 de unităţi de învăţământ din mediul urban şi rural, plasate preponderent în scenariile galben și roșu.

La nivelul județului Iași, 338 de unități de învățământ sunt în scenariul galben, acesta presupunând participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

Citeste si   Intervenție UROLOGICĂ complexă, în regim de URGENȚĂ, pentru salvarea unei PACIENTE oncologice, diagnosticată cu COVID-19

Totodată, 90 de clase individuale și 38 de unități de învățământ din județ sunt în scenariul roșu, toți preșcolarii și elevii acestor școli participând la activități/lecții online. Dintre cele 38 de școli aflate în această situație, 4 sunt în scenariul 3 ca urmare a cazurilor de COVID-19 înregistrate, în timp ce 33 de unități de învățământ funcționează în acest scenariu din cauza ratei de incidență a cazurilor din localitate, iar 1 din cauza infrastructurii/ condițiilor specifice de organizare.

Pe parcursul monitorizării, inspectorii şcolari vor asista la lecţii în regim online pentru a evalua atât funcționalitatea infrastructurii online, eficienţa măsurilor tehnice adoptate de unităţile de învăţământ, cât şi calitatea abordărilor pedagogice în mediul virtual.

”Astfel, accentele activităţii de inspecţie vor fi plasate pe evaluarea nivelului abilităţilor digitale probate de cadrele didactice şi de elevii care participă la lecţii în mediul online, a calităţii conexiunii audio-video, precum și a modului de transmitere a informaţiilor către elevi sau a strategiilor de selectare, adaptare și administrare a competențelor și a conținuturilor din programele școlare în noua formulă de predare-învățare.

De asemenea, vor fi avute în vedere gradul de implicare a elevilor din mediul online şi evaluarea progresului şcolar înregistrat de aceştia”, a subliniat prof. dr.  Genoveva Farcaș, inspector școlar general al ISJ Iași.

Menționăm că, dincolo de rigorile metodologice, instrucțiunile Ministerului Educației și Cercetării sau exigențele I.S.J. Iași privind inspecția școlară, această activitate se dorește  a fi un dialog metodic și un schimb real de experiență și de bune practici între echipa de inspectori și profesorii din școlile ieșene, iar constatările formulate vor sta la baza unui plan de acţiune local pentru dezvoltarea competenţelor de predare în abordarea de tip blended learning, cu rol de reglare calitativă a demersurilor educaţionale în unităţile de învăţământ ieşene, în contextul impus de   măsurile de combatere a riscului epidemiologic.

Citeste si   Argumentele de LEGALITATE acuza deciziile CONDUCERII Institutului SOCOLA (partea I)

Share
DISTRIBUIȚI
Redactor-Șef al Ziarului Buna Dimineața Iași. Experiență în domeniul administrației publice atât la nivelul instituțiilor publice de pe raza municipiului Iași cât și a UAT-urilor care își desfășoară activitatea la nivel județean! CONTACT: 0771.324.701 email: office.bunadimineataiasi@gmail.com sau office@bunadimineataiasi.ro

LĂSAȚI UN MESAJ