Share

Răceala şi gripa nu au legătură directă cu alimentaţia. Ele sunt produse de infecţia cu rinovirusuri şi de infecţia cu virusul gripal. Însă, respectarea câtorva reguli de igienă, odihna suficientă şi o alimentaţie echilibrată, pot fi de folos sistemului imunitar, ce trebuie să facă faţă non-stop asaltului de inamici ai sănătăţii.

În perioadele în care sunt declarate epidemii trebuie evitate mulţimile

Spălarea frecventă a mâinilor cu apă şi săpun sau substanţe dezinfectante, fără apă, atunci când nu există altă soluţie. Folosirea măştilor medicale, mai ales atunci când se merge la spital, grădiniţe, etc.

Evitarea contactului cu persoane răcite sau afectate de gripă, evitarea strănutului şi a tusei în aer liber deoarece, prin particulele eliberate de tuse şi strănut, se transmit virusurile care provoacă răceala şi gripa. Foarte important – copiii şi adolescenţii sunt consideraţi lianţii răcelilor şi gripei – aceştia au sistemul imunitar în consolidare, se îmbolnăvesc mai uşor şi pot transmite şi membrilor familiilor. Aşadar, dacă prezintă simptome specifice răcelii sau gripei, nu trebuie să meargă la şcoală, la grădiniţă sau la creşă.

Citeste si   Au fost emise ORDINELE de constatare a ÎNDEPLINIRII condițiilor LEGALE de constituire a CJ Iași și CL Iași

Ce stil de viaţă ne ţine sănătoşi?

Alţi factori importanţi pentru buna funcţionare a sistemului imunitar sunt: respectarea orelor de somn, evitarea suprasolicitării şi alimentaţia echilibrată.

Aportul de minerale necesare sistemului imunitar, poate fi asigurat prin consumul de fructe proaspete şi uscate, legume, lapte, brânzeturi, ouă, uleiuri vegetale, peşte şi carne de pui. Apa din belşug este obligatorie zi de zi.

Apa menţine starea de sănătate a întregului organism

Fără apă, celulele, organele şi ţesuturile nu ar funcţiona corect. Apa ajută la reglarea temperaturii corpului şi la menţinerea funcţiilor organelor. Se pierde apă prin respiraţie, prin transpiraţie, prin digestie. Rezervele de apă trebuie refăcute constant, atât prin consumul de apă potabilă, cât şi prin alimente pe bază de apă sau care conţin apă în mod natural.

Citeste si   În 7 minute s-au acordat 350.000.000 de EURO! Iată lista CÂȘTIGĂTORILOR din IAȘI

Pentru o hidratare optimă, zilnic, se pot consuma supe din legume cu sau fără carne, dar şi ceaiuri, precum cel de echinaceea.

Un antiviral natural, ieftin şi la îndemână – usturoiul

Usturoiul este cunoscut ca fiind un antibiotic natural şi un aprig aliat al sistemului imunitar, este bogat în antioxidanţi şi substanţe cu efect anticancerigen.

Fructe de toamnă autohtone – accesibile şi netratate

Mere, gutui, pere – sunt fructe autohtone şi teoretic nu sunt tratate cu ceară pentru a fi conservate. Pot fi consumate proaspete, pentru a beneficia de vitamina C.

Citeste si   SITE-ul de CAMPANIE al PNL Iași are un NOU ADMINISTRATOR! Sora lui Costel ALEXE, Adina DURA conduce ”PULSULUI IEȘEAN”?

Fibrele lor ajută la buna funcţionare a tranzitului intestinal. Fructele sunt mereu o opţiune mai bună decât dulciurile procesate.

Un probiotic natural – ieftin, gustos şi hrănitor

Iaurtul – o sursă importantă de probiotice, este un prieten al sistemului imunitar şi este foarte recomandat să fie consumat cât mai des. Iaurtul este folositor pentru digestie, reducerea colesterolului, stimularea sistemului nervos, prin aportul de vitamine din grupa B.

Polen crud, un antibiotic natural

Persoanele care nu sunt alergice la polen, pot întreba medicul de familie în ce doze să consume polen crud. Acesta conţine lactofermenţi, benefici florei intestinale, enzime care îmbunătăţesc absorbţia de vitamine şi minerale din alimentaţie. De asemenea, produsul apicol natural are şi antioxidanţi care acţionează împotriva radicalilor liberi.


Share
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ