Share

În cadrul unei conferințe de presă, primarul Mihai Chirica a anunțat că un amplu proiect de infrastructură va fi demarat în perioada următoare. Este vorba despre modernizarea Splai Bahlui Mal Drept, proiect pentru care municipalitatea a vrut să obțină fonduri europene, dar care a fost blocat din cauza contestațiilor depuse.

„Lucrările vor fi demarate în acest an. Vom semna contractul în perioada imediat următoare. Lucrările sunt estimate la suma de 25 milioane de lei. Locuitorii din zonă au cerut în mod repetat modernizarea Splaiului. Lucrările vor fi de la Podu de Piatră până în zona podului Sfântul Ioan, adică până la ieșirea din oraș”, a declarat Mihai Chirica.

Citeste si   75 de milioane de EURO pentru noul STADION de la IAȘI! Ciprian PARASCHIV: ”Când vom avea un STADION nou, veți auzi de un IAȘI mult mai PUTERNIC”

Ce prevede proiectul

Lucrările se vor desfășura pe aproximativ şase kilometri, fiind prevăzută reabilitarea carosabilului pe traseul dintre Podu de Piatră şi podul Sfântul Ioan, dar şi refacerea Şoselei Naţionale pe sectorul dintre Podu Roş şi Podu de Piatră. Prin proiect, alături de modernizarea carosabilului vor fi refăcute şi trotuarele, vor fi amenajate piste de biciclişti şi locuri de parcare, reţelele de telecomunicaţii vor fi îngropate şi va fi schimbat mobilierul urban.

Cea mai amplă lucrare este crearea unei noi artere rutiere pe malul Bahluiului pe traseul actual al liniei de tramvai dintre Podu de Piatră şi Podu Roş, noul sector de stradă urmând să descongestioneze traficul din intersecţia din Podu Roş. Calea de rulare a tramvaielor va fi înlocuită cu o arteră cu două benzi de circulaţie, vor fi amenajate 94 locuri de parcare şi o alveolă pentru staţia de autobuz. Strada nouă, cu o lungime de aproximativ 900 de metri, va avea sens unic de circulaţie din sensul giratoriu Podu Roş către Podu de Piatră.

Citeste si   Cum se joacă PNL de-a schimbarea la IAȘI: Lucian Petrică RUSU ”specialist” în tăiat hârtii a prins loc ELIGIBIL pe lista de la Camera DEPUTAȚILOR

În paralel, un alt tronson al proiectului prevede reabilitarea carosabilului de pe Şoseaua Naţională, această arteră fiind prevăzută cu sens unic de intrare în intersecţia Podu Roş. Cel de-al treilea sector de lucru va avea ca obiectiv refacerea tramei stradale şi a trotuarelor pe malul Bahluiului spre podul Tudor Vladimirescu, iar de aici al patrulea tronson va continua modernizarea către podul Metalurgie. Ultima arteră care va intra în reabilitare este bulevardul Chimiei până la podul Sfântul Ioan.

Citeste si   75 de milioane de EURO pentru noul STADION de la IAȘI! Ciprian PARASCHIV: ”Când vom avea un STADION nou, veți auzi de un IAȘI mult mai PUTERNIC”

Cifrele proiectului

În total, la finalul proiectului vor fi asfaltate străzi pe o lungime de 6,2 kilometri, vor fi amenajate trotuare şi piste de biciclişti pe o suprafaţă de 29.000 metri pătraţi, vor fi refăcute spaţii verzi pe aproximativ 16.000 metri pătraţi şi vor fi create 213 locuri de parcare.


Share
DISTRIBUIȚI
Buna dimineata Iasi isi asuma datoria primordiala de a relata adevarul, indiferent de consecintele ce le-ar putea avea asupra sa, obligatie ce decurge din dreptul constitutional al publicului de a fi corect informat!

LĂSAȚI UN MESAJ