În ultimii 30 de ani, în conținutul multor produse alimentare au apărut substanțe chimice, de sinteză, folosite pentru îmbunătățirea gustului sau conservarea pe termen lung a preparatelor

O astfel de substanță chimică este glutamatul monosodic (E621 sau MSG) care este obținut prin fermentație bacteriană de melasă. Odată adăugat în mâncare, el accentuează aroma și gustul și creează o senzație de dependență” pentru gustul irezistibil. Gustul monoglutamatului de sodiu are chiar numele lui propriu: umami” și este considerat al cincilea gust, după dulce, acru, sărat și amar.

În afara capacității de a îmbunătăți gustul, această substanță nu mai are niciun alt efect benefic asupra organismului uman. Din contră, E621 a fost asociat cu apariția unor efecte neurotoxice, obezitate și dezechilibre ale aparatului reproducător.

Monoglutamatul de sodiu ESTE FOLOSIT ȘI ÎN RESTAURANTE! Așa se explică de ce mâncarea din oraș are un gust mai bun” față de cea gătită acasă  și așa apare  dependența față de anumite preparate (shaorma, burgeri, sosuri, etc). Atunci când e consumat în cantități moderate, glutamatul este metabolizat încă de la nivelul intestinului, în sânge ajungând doar în cantități reduse. Dacă este consumat în exces, acest compus poate fi extrem de toxic pentru organism.” avertizează nutriționistul Adina RUSU.

Legat de efectele asupra greutății corporale, studiile au evidențiat o creștere a aportului de alimente atunci când se adaugă glutamatul ca și potențiator de gust, determinând acel MÂNCAT HEDONIC, DE PLĂCERE. De asemenea, s-a constatat o afectare a apetitului prin dereglarea sintezei de leptină, compus supranumit hormonul foamei”.

SFATUL NUTRIȚIONISTULUI PENTRU IEȘENI

Alimentele procesate trebuie consumate cu moderație! Ieșenii care preferă semipreparatele din carne pot opta pentru produse preparate tradițional, fără prea mulți aditivi. De asemenea, se pot prepara și acasă variate semipreparate din carne. Desigur, gustul nu este același, dar, treptat ne putem obișnui și cu mâncărurile mai naturale, fără potențiatori de gust. Important este să conștientizăm atunci când avem o alimentație nesănătoasă, echilibrată, și să încercăm să facem schimbările treptat, astfel încât trecerea să fie ușoară. Este foarte important să identificăm alimente sănătoase care să ne placă foarte mult, cu care să putem înlocui aceste mâncăruri foarte procesate. ” a declarat nutriționista.

LĂSAȚI UN MESAJ