Unul din ultimele ”tunuri” marca PSD, la finele anului 2019, a fost concesionarea Aeroportului din Iași către o firmă din Emiratele Arabe Unite, Sky Capital Airports

Numai că PSD nu poate fi convingător, de vreme ce a patronat tot soiul de țepe care au marcat negativ activitatea Aeroportului din Iași.

Firma din Emirate (cu sediul în Abu Dhabi) este apropiată de lideri PSD. La 12 decembrie 2019, înrtr-o conferință publică, reprezentanții firmei arabe au spus că în mai puțin de 15 ani, prin terminalele Aeroportului Iași vor circula circa 5,5 milioane de călători. Adică, aproape cât toată Moldova.

Evident, nu au lipsit niște promisiuni ale administratorului Sky Capital Airports, Dorin Catană care povestea cum se vor ridica facilități business și corporate  lângă aeroport, menite să ajute la progresul instituției.

            Directorul Aeroportului, Cătălin Bulgariu  a declarat că Aeroportul va înregistra profit de 125 milioane euro din afacerile cu Estul (mai ales pe zona de transport) și 45 milioane euro pe partea cu Vestul

            Reprezentanții  Partidului Național Liberal, evident, au fost contra, acuzând lipsa de realism a celor afirmate mai sus. Marius Bodea, liderul liberalilor ieșeni și fost director al Aeroportului din Iași, creditat cu multe performanțe pozitive în timpul mandatului său de director, (între altele aducerea unor operatori externi, investiții în modernizarea pistelor)   a declarat:

Intenţiile actualei conduceri a Aeroportului Iaşi vorbesc despre o afacere netransparentă tipic PSD, care arată disperarea unei administraţii incompetente de a face lucrurile pe repede înainte. Nu există temei legal, astăzi, pentru concesionarea aeroporturilor. Pistele de aviaţie sunt proprietatea publică a statului, prin urmare nu pot fi înstrăinate. Dezvoltarea Aeroportului s-a făcut în 2016, cu fonduri europene, iar timp de cinci ani de la investiţie, acest bun nu poate fi înstrăinat, altfel suntem obligaţi să returnăm banii. Termenul este la sfârşitul lui 2021, dar termenul real de decădere este 2031, conform planului de afaceri depus şi aprobat la Comisia Europeană. Propunerile investitorilor privind extinderea aeroportului nu sunt deloc convingătoare şi par mai degrabă o afacere imobiliară în jurul aeroportului”.

            Realitatea îi contrazice evident pe cei ce visează la profituri, fiindcă în ultimele trei luni ale anului 2019, scăderea numărului de pasageri a fost evidentă în raport cu perioada similară a anului 2018. Adică în ultima parte a anului 2019, au zburat cu 40 000 de pasageri mai puțin decțt în aceeași perioadă din 2018.

            A fost adusă în discuție și Fata Morgana a companiilor aeriene, compania Ernest Airlines, pe care în plin An Centenar, PSD o prezenta ca pe  o ”companie-minune”, care va ridica numărul de călători care tranzitează Aeroportul din Iași

            În octombrie 2018, compania adispărut, la fel demisterios cum venise, lăsând PSD să deconteze paguba, electoral, în 2019 și,probabil, în 2020.

            În data de 15 noiembrie 2019, pe contul său de Facebook, Marius  Bodea a postat următorul text:

”IASI Airport este cel mai elocvent exemplu despre cum a reușit PSD să distrugă cel mai important obiectiv public al orașului. Bilanțul PSD, în 3 ani de conducere a Aeroportului Iași, este următorul: a închis toate cele 9 curse externe operate de Tarom, care legau Iașul de orașe europene importante; a închis 2 dintre cele mai importante curse interne operate, de pe Aeroportul Iași, de compania Blue Air:

Timișoara și Cluj-Napoca, a tras o mega țeapă ieșenilor, prin Ernest Airlines, companie fantomatică adusă de PSD la aeroport, care a vândut bilete, apoi a dispărut fără să mai opereze rutele deschise; a blocat toate investițiile pe care le-am pregătit și le-am lăsat la cheie atunci când am plecat de la aeroport; a băgat în corzi compania Aerostar, care așteaptă de 2 ani să fie gata o banală extindere de platformă, timp în care plătește sute de oameni înalt calificați ce nu pot munci pentru că avioanele nu au cum să ajungă în hangar; dacă pe toate aeroporturile din Europa traficul de pasageri este în continuă creștere, la Iași scade.

”Aeroportul nostru înregistrează, pentru a 3-a lună consecutiv, o diminuare a traficului de peste 10%”

Aeroportul nostru înregistrează, pentru a 3-a lună consecutiv, o diminuare a traficului de peste 10% (octombrie 2019 – 111.000 pasageri, octombrie 2018 – 124.000 pasageri); însă cea mai amară cireașă de pe “tortul” servit de PSD este anunțul Blue Air – companie ce asigura 40% din traficul de la Iași – , despre relocarea întregii activități de la Iași pe alte aeroporturi. Motivul este, atentie!, disputa cu conducerea PSD a Aeroportului Iași.

Rezultatul: vor închide cursa spre Bucureși și cele 7 rute externe directe deservite de Blue Air: Paris, Munchen, Koln, Roma, Barcelona, Bruxelles, Londra, destinații premium, extrem de importante. Sute de mii de ieșeni vor fi afectați de această situație, iar mare parte a afacerilor locale și regionale vor fi lovite năpraznic. Dacă în 24 de ore nu va fi demisă întreaga conducere PSD de la aeroport, propun să ne adunăm 200.000 de oameni la Consiliul Județean Iași și să facem check-in în biroul președintelui CJ, domnul Maricel Popa, care este și președintele PSD Iași.

Stimată conducere Blue Air, vă rog public doar să mai aveți puțină răbdare până scăpăm și județul Iași și Aeroportul Iași de PSD!

            Acum, nu ne mai rămâne decât să urmărim noile promisiuni marca PSD.

 

1 COMENTARIU

  1. Un management fara imaginatie poate distruge o afacere cu potential urias. Iasul e un oras mare. Ma uitasem la rapoartele despre aeroportul din Bacau care pare ca e in crestere continuua. Din puct de vedere financiar, nu stiu cati bani pot face 2 aeropoarte atat de apropiate unu de altu? O fi zona plina de emigranti “italieni” dar sa ti 2 aeropoarte busy nu e usor nici pentru tari cu turism urias

LĂSAȚI UN MESAJ