Nou investitul guvern PNL, a făcut diligențențele necesare pentru ca deputatul Marius Bodea să fie desemnat, Președinte al Comisiei de Transport și Infrastructură din Camera Deputaților

Propunerea a venit din partea Președintelui PNL, Ludovic Orban și a fost votată în unanimitate de către grupul de deputați PNL. Prin această mutare, PNL a urmărit tocmai delegarea responsabilității refacerii infrastructurii din zona Moldovei, către un moldovean.

Marius Bodea și-a completat experiența în acest domeniu ca urmare a funcției de director a Aeroportului Iași, deținută în perioada în care PNL a deținut Președinția Consiliului Județean Iași.

Mandatul fostului director al Aeroportului Iași, actualul deputat Marius Bodea, a încetat în momentul în care s-a deschis o anchetă pentru suspiciuni de corupție pe numele șefului său pe line ierarhică, Cristian Adomniței.

România este pe primul loc în Uniunea Europeană la numărul deceselor în accidente rutiere și pe locul trei la numărul de accidente

Anul trecut, în România, statisticile confirmau un număr de peste 2000 de decese înregistrate în urma accidentelor.

La polul opus, statele europene, cu cele mai puține victime pe șosele sunt Marea Britanie, Danemarca, Irlanda. Acestea, alături de Germania, Franța, Norvegia sau Suedia, beneficiază de infrastructuri bine implementate și legi care sancționează drastic abaterile.

 România ocupă primul loc și la numărul de copii uciși în accidente rutiere

Lipsa de autostrăzi este unul din principalele motive pentru care România are la activ un număr atât de mare de accidente și de decese, iar Moldova deține cel mai mare procent din aceste decese.

Pe de altă parte, cel mai mult are de suferit zona Moldovei. Moldova este efectiv izolată de civilizație, izolată de normalitate și luată în bătaie de joc de București. Nici o solicitare nu este aprobată, nu se construiește nimic, nu se intervine și nu se alocă fonduri pentru proiectele importante.

 Nepăsare, acesta este cuvântul potrivit pentru conducătorii de la București. Mai mult de atât, nu se reacționează nici la protestele și inițiativele cetățenilor regiunii Moldova pe tema investițiilor din infrastructură. Una dintre cele mai mari inițiative a fost realizată în acest an de către antreprenorul Ștefan Mandachi, care a construit din banii proprii primul metru de autostradă din regiunea Moldovei în semn de protest.

Moldova vrea autostradă și pe vremea liberalilor?

Să sperăm că subiectele serioase nu au făcut doar obiectul unei propagande îndreptate împotriva fostului partid aflat la guvernare, ci reprezintă într-adevăr o preocupare continuă, născută dintr-o îngrijorare reală.

Ar fi păcat să constatăm că o campanie precum “șî eu vreau autostrada” încetează acum când avem un guvern liberal, în condițiile în care problemele legate de infrastructura Moldovei sunt departe de a-și fi găsit rezolvarea.

 

LĂSAȚI UN MESAJ