Share

Săptămână trecută a fost publicată lista proiectelor de investiții pentru anul 2021, unde, surpriza cea mai mare este faptul că Autostrada A7 și Autostrada A8 nu există. Ministerul Finanțelor Publice are 160 de proiecte de investiții, însă tot ce ține de modernizarea infrastructurii rutiere a județului Iași lipsește.

În data de 7 august, Lucian Bode, ministrul Transporturilor, împreună cu cei doi magnați ai Iașului, Costel Alexe și Mihai Chirica, anunțau la Iași un plan de investiții pentru infrastructura pe anii 2020-2030. Realitatea este că, în cele 160 de proiecte de investiții, găsim pentru Iași următoarele: Amenajare râu Jijia pentru combaterea inundațiilor în județele Botoșani și Iași (proiect care ocupa locul 129), Varianta de ocolire a municipiului Iași -etapa I – Varianta Sud (locul 139), Spitalul Regional de Urgență (poziția numărul 4), Modernizarea drumului Târgu Frumos – Botoșani (locul 42) și Varianta de ocolire a orașului Târgu Frumos (locul 145).

Citeste si   Rezultate dezastruoase pentru Camelia GAVRILĂ și Maricel POPA! Se cere DEMISIA celor doi

Proiectul de ocolire a Iașului pe traseul Poities – Trei Fântâni este blocat de ceva timp pentru că licitația de execuție este suspendată, întrucât nu s-au făcut studii privind rețelele de utilități.

Ministrul Bode vede Autostrada A7 finalizată până în 2024 și A8 până în 2027

Reporterii ziarului “Bună Dimineața Iași” au stat de vorbă cu Ionel Apostol, liderul și cofondatorul partidului Împreună pentru Moldova, care a declarat:

Daca ar exista voință politică și sinceritate din partea lor, ar fi posibil. Din păcate, mă tem că este doar un joc electoral și atât, făcut de PNL, în cărdășie cu PSD, fară nici un dubiu. În primul rând, legat de A8, ei sunt deja cu 6 luni în întârziere legat de o panaramă de studiu de fezabilitate, dar ministrul Bode când a venit la Iași a spus voalat acest lucru, pentru ca presa să nu se prindă. Antreprenorul nu s-a ținut de treabă iar CNAIR nu a controlat în teren tot ce se întâmplă cu studiul de fezabilitate de pe sectorul Târgu Neamț – Târgu Mureș.

Legat de A7, este șocant să vedem, din nou, că o încep de la Ploiești spre Suceava, și nu o încep și dintre Suceava spre Ploiești. Arată că, în 2021, în Moldova nu va fi nici un leu investit, ci probabil vor începe sectorul dintre Ploiești și Buzău și centura Bacaului, care deja este în derulare, în proporție de 65% realizată.

Zilele trecute au fost scoase la licitație caietele de sarcini privind studiul de fezabilitate și colectare pentru sectorul Ungheni – Iași. Nici acolo nu avem nici o garanție că lucrurile se vor finaliza exact după ce ne spun ei.

Partidul Împreună Pentru Moldova va sta călare pe ei, vă spun clar. Vom face presiune pe ei până să le sară ochii din cap. Vom face inclusiv presiunea străzii, vom ridica masele, dacă nu se țin de cuvânt, vom ridica cetățenii orașelor și localităților din Moldova.

 

Citeste si   CERINȚELE minime ale unui LAPTOP de GAMING


Share
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ