ideall.ro

Nivelul poluării din aglomerarea urbană din Iași depășește pragul critic

”Nivelul poluării din aglomerarea urbană Iași depășește în fiecare an pragul critic. Astfel, în primele patru luni din 2019, conform rapoartelor publicate de Agenția pentru Protecția Mediului din Iași, a fost depășită de două ori limita maximă admisă pentru tot anul 2019, respectiv 71 de depășiri la poluantul PM10. Limita maximă admisă pentru 12 luni este de 35 depășiri.

Reamintesc că, în ultimii 3 ani,  în Iași s-au înregistrat valori negative în ceea ce privește poluarea din ce în ce mai mari, respectiv 70 de depășiri în 2016, 183 de depășiri în 2017 și 279 de depășiri în 2018, fiind cel mai mare record negativ la nivelul întregii

Din toate județele Moldovei, Iașul stă cel mai prost la capitolul poluare, respectiv 71 de depășiri. Nivelul depășirilor in celelalte județe este: Botoșani 7, Suceava 32, Bacău 6, Vaslui 6 și Neamț 0.

sensodays.ro

Poluarea este un flagel care, pe nesimţite, ucide zeci de ieşeni anual. Lipsa acţiunii de la nivelul Primăriei pentru combaterea poluării este crimă cu premeditare, iar toţi cei care sunt responsabili de situaţia alarmantă în care am ajuns vor trebui să plătească.

Problema mediului nu mai este una de dispută între Putere şi Opoziție, este una de responsabilitate, de sănătate, de viaţă a noastră, a tuturor. Noi nu ne putem apăra singuri de acest fenomen, ci trebuie implicarea celor ce conduc orașul.

Înverzirea oraşului presupune un set amplu de măsuri dintre cele enumerate mai jos și, în plus, grija faţă de vegetația generatoare de oxigen, cum ar fi perdele forestiere. s

Măsurile care trebuie implementate de urgență sunt:

» organizarea unui transport public modern și predictibil, achiziționarea urgentă de autobuze electrice și de tramvaie noi,

» realizarea unor piste corespunzătoare pentru biciclete, cu trasee care să aibă o lungime corespunzătoare în tot orașul și care să deservească cetățenii nu doar în scop de agrement, ci, mai ales, în scopul deplasării zilnice la serviciu,

» pasarele pietonale și, în general, investiții majore în infrastructura rutieră care să rezolve blocajele în oraș,

» amenajarea unor noi spații verzi în oraș, în special realizarea unor noi parcuri cu întinderi semnificative,

» suprataxarea traficului greu din oraș și eliminarea treptată a acestuia din tot orașul,

» stimularea de către municipalitate a achiziționării de către populație de mașini hibrid și electrice (regim special de taxare, acces preferențial în zona centrală a orașului etc.),

» interzicerea distrugerii spațiilor verzi pentru proiecte imobiliare.

Marius Bodea

Deputat PNL

evomag.ro

LĂSAȚI UN MESAJ