Share

Compania M&S Viamond este distribuitor de mobilă, produse de birotică și de papetărie, însă se pare că, pe lângă aceste produse, firma distribuie și  probleme clienților care vor să facă un simplu retur.

Să discutăm mai întâi despre context

Un client a sesizat redacția Buna Dimineața Iași cu privire la faptul că firma Viamond este neserioasă, nu respectă legea și nu acceptă returnarea banilor în schimbul piesei de mobilier vândute.

În data de 15 mai 2020, clientul a comandat un dulap la prețul de 449,99 lei iar la sosire, produsul a fost neconform cu dorințele acestuia (dulapul era fabricat dintr-un material de o calitate foarte proastă iar tabla din care era făcut era subțire) fapt pentru care s-a dorit returul.

În aceste conditii, legea specifică clar: “În UE aveți dreptul de a returna produsele achiziționate on-line sau prin alte mijloace de vânzare la distanță (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Nu aveți nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru, e suficient să vă răzgândiți.”.

De asemenea: “Vânzătorul este obligat să vă returneze banii în termen de 14 zile de la primirea cererii dumneavoastră de anulare a comenzii. Rambursarea poate întârzia în cazul în care comerciantul nu a primit produsele înapoi sau cel puțin dovada că le-ați trimis.”

Și de aici a început scandalul care durează deja de trei luni

Situația de față a presupus ca acel client să returneze în același ambalaj produsul comandat, cu plata transportului la o firmă de curierat aleasă de el (pentru că acest lucru i s-a transmis de la Viamond).

Citeste si   „Serile bobocilor” organizate diferit la USAMV Iaşi

În urma discuțiilor dintre client și Viamond, firma a cerut drept dovadă pentru retur poze doveditoare conform cărora produsul să nu aibă urme de deteriorare sau uzură. Pozele au fost trimise, firma și-a dat acceptul iar Fan Curier și-a dat acordul pentru transport pentru că produsul se afla ambalat corespunzător, altfel nu l-ar fi putut recepționa.

Problema a fost în momentul în care coletul a ajuns la firma Viamond, unde s-a sesizat faptul că era deteriorat ambalajul iar produsul conținea urme de uzură. Firma a refuzat primirea coletului iar clientul a fost notificat printr-un simplu email că nu poate primi contravaloarea produsului din cauza motivelor specificate mai sus.

Acum, întrebările evidente au venit din partea clientului:

“De ce nu a solicitat VIAMOND recepționarea cu proces verbal în care să se constate deteriorarea produsului?

Daca produsul nu era ambalat corespunzător, curierul de la Fan Courier nu îl putea ridica. De ce acum firma VIAMOND nu își asumă conflictul între ei și firma de curierat?”

Clientul a sunat înapoi și i s-a explicat că se va face totuși returul, însă i se va reține 20% din sumă iar acesta a acceptat pentru că oricum nu se putea folosi de acel dulap.

„Viamond își bate joc de clienții săi,  mențoinez că au fost nevoie de zeci de telefoane pentru a mi accepta returul iar la final au invocat un motiv care nu tine de mine ca și client pentru a nu returna banii.

În emailurile pe care le-am schimbat cu cei de la Viamond aceștia mi-au sugerat să mă îndrept împotriva Fan Curier pentru recuperarea prejudiciului creeat. Insă când a venit produsul, Viamond nu a cerut Fan Curier-ului să întocmească un raport cum că ar fi fost lovit. Dar au preferat să se spele pe mâini trimițând coletul înapoi! M-am adresat și protecției consumatorului și aștept o soluție de la ei.”

În acest moment, coletul este în custodia Fan Curier pentru că, în urma returului făcut de către Viamond, clientul nu a acceptat să îl primească, iar termenul expiră în 48 de zile de la primire, altfel produsul vă fi casat.

Citeste si   Ce spun primarii IEȘENI după finalizarea ALEGERILOR LOCALE? Dan NIȚA: „În noul mandat vom încerca să schimbăm fața comunei noastre”

Acesta este răspunsul pe care l-a primit și redacția de la Fan Curier. Se pare că nu au un punct de vedere oficial și nici nu doresc să explice ce s-a întâmplat cu acel colet, care sunt discuțiile dintre ei și firma VIAMOND și care este motivul pentru care coletul era lovit.

Contactată de către reporterii ziarului Buna Dimineața Iași, Sofica MISCODAN, administratorul firmei VIAMOND a declarat:

În primul rând nu înțeleg ce amestec aveți dumneavoastră în această problemă. Există Protecția Consumatorului care este abilitată să rezolve astfel de probleme, nu știu despre ce client este vorba. Momentan eu sunt acasă, am anumite probleme de sănătate și nu sunt la birou, sunt total pe dinafară vis-a-vis de problema pe care mi-o prezentați dumneavoastră și nu cred că este maniera corectă de rezolvare.

Dacă sunteți amabilă vreau să îmi spuneți despre ce client este vorba și eu o să arăt mai departe și o să dețin varianta optimă de rezolvare. Dar implicarea dumneavoastră nu își are sensul.

Este un reproș față de client pentru că mi se pare mult prea mult și atâta timp cât pe dumneavoastră v-a implicat într-o neînțelegere cu care nu aveți legătură, adică este deja prea mult și deja intrăm în sfera mahalalei.

Mulțumesc mult că m-ați anunțat, eu o să iau legătura cu cei de la birou, o să văd despre ce este vorba și vom găsi varianta optimă ca să rezolvăm această neînțelegere. Nu știu despre ce este vorba, am nevoie să am propriile mele informații.

La data de 15.07, clientul a făcut sesizare la ANPC și a primit un email înapoi în care se specifica faptul că va primi un răspuns în termen de 30 de zile, fie că s-a soluționat cazul fie că nu. În cazul în care comisarii ANPC vor demara o investigație amănunțită pe tema aceasta, instituția poate prelungi termenul cu 15 zile.

Citeste si   ANALIZA alegerilor locale în IAȘI! Mihai CHIRICA a ieșit primar cu 36.000 de VOTURI din totalul de 400.000 locuitori

Redacția noastră a încercat să ia legătura cu comisarul șef al OPC Iași, Buhăescu Marinela. După lungi și repetate telefoane pe numărul de fix al instituției, ni s-a preluat apelul de către secretariat de unde ni s-a transmis că doamna comisar nu este la birou deși era miercuri, ora 15, iar secretariatul nu oferă declarații presei. Ulterior, nu ni s-a mai răspuns la telefon.

 


Share
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ