Share

Realizarea unei infrastructuri moderne, cu drumuri asfaltate, a fost una dintre prioritățile anunțate de Maricel Popa la preluarea mandatului de președinte al Consiliului Județean Iași, în vara anului 2016

Acum, la mai bine de trei ani distanță, lucrările la sute de kilometri de drumuri sătești, comunale și județene sunt finalizate sau în diferite stadii (proiectare, în proceduri de licitație sau execuție).

Dezvoltarea economică a fiecăreia dintre cele 98 de localități cât numără județul nostru nu se poate realiza fără o rețea rutieră densă care să asigure o bună mobilitate. Am insistat să facem cât mai multe drumuri. Dar, totodată, am solicitat și rigoare maximă din partea constructorilor, respectarea rețetarului astfel încât durata de viață a covoarelor asfaltice să fie cât mai mare. Deci, cantitate și calitate”, a precizat Maricel Popa, președintele Consiliului Județean şi al PSD Iași.

Citeste si   Acțiuni ale poliției ieșene pentru siguranța cetățenilor

Aproximativ 600 de kilometri de drumuri sătești și comunale din județul Iași au intrat în proces de modernizare prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL) 1 și 2. Valoarea totală a investițiilor va depăși 610 milioane de lei. Peste 250 kilometri au fost deja finalizați, diferența fiind în diferite etape de implementare.

Banii au fost alocați de la buget de Guvernul PSD”, a explicat Maricel Popa, șeful CJ

În același timp, cu bani de la bugetul Consiliului Județean, dar și cu alocări de la București au intrat în process de modernizare peste 200 de kilometri de drumuri județene. Alți 100 de kilometri de drumuri naționale ce tranzitează județul Iași au trecut prin lucrări de reabilitare.

Citeste si   Moment de CUMPĂNĂ pentru piața IMOBILIARĂ din Iași! Paul TEHUTU, manager TNT Imobiliare Iași: ”Suntem la valoarea de 30% față de ce se întâmpla în anul 2019”

Totodată, au fost demarate, cu finanțare europeană, două proiecte strategice pentru conectivitatea regională: Axa Botoșani – Iași, însemnând o investiție de 334 milioane de lei pe 100 kilometri și ruta alternativă Iași – Suceava în lungime de 168 kilometri. Investiția în acest al doilea proiect este estimată la 487 milioane de lei, mare parte fonduri europene nerambursabile.

În ceea ce priveşte proiectele majore de infrastructură, în acest an, toate sectoarele autostrăzii Ungheni – Iași – Târgu Mureș au fost scoase la licitație pentru reproiectare, fiind semnate deja și unele contracte. Autostrada Marii Uniri, care face legătura între Târgu Mureş şi Iaşi, va fi declarată obiectiv de importanţă naţională, la iniţiativa guvernului PSD, pentru a putea beneficia de finanţare de la bugetul de stat, ca alternativă la varianta iniţială de finanţare prin parteneriat public-privat.

Citeste si   Admiterea la TUIASI, cifre record și în sesiunea de toamnă: 200 de candidați în plus față de locurile bugetate

De asemenea, Guvernul social-democrat a alocat 46,39 milioane de lei credite bugetare și 187,68 milioane de lei credite de angajament pentru continuarea lucrărilor la varianta de ocolire a municipiului Iaşi pentru trafic greu (7 km). După finalizarea licitaţiei şi desemnarea unui constructor, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va prelua în administrare de la Primăria Iaşi tronsoanele de drum în vederea realizării investiţiei.


Share
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ