ideall.ro

Iarna, fructele de sezon sunt tot mai greu de achizitionat. Desi nu mai sunt disponibile in aceeasi varietate ca si vara, putem totusi gasi la preturi convenabile atat produse locale, cat si importate

Citrice. Cele mai des consumate in acest sezon rece sunt citricele. Desi nu sunt bune pentru dinti, sunt pline cu vitamina C si flavonoide, putand reduce riscul de cancer. Contin si potasiu, fiind reduse in calorii (50 calorii intr-o mandarina medie). Consumul de citrice a fost asociat cu reducerea riscului fata de o multitudine de afectiuni, inclusiv boala Alzheimer, Parkinson, diabet, holera, gingivita, cataracta si boala lui Crohn.

Castane. Castanele constituie un deliciu in fiecare iarna din octombrie pana in martie, dar in special in decembrie. Ele sunt o sursa buna de vitamina C (100 g confera 43 mg), folati, dar si grasimi monosaturate (cum sunt acizii oleic si palmitoleic; ajuta la scaderea nivelului de colesterol) si confera o aroma dulce, de nuca la o multime de legume si chiar la paine.

Pere. Cel mai des iarna pot fi gasite perele din soiul Nashi (asiatice). Acestea au mai multe fibre decat alte sortimente, prin urmare sunt benefice inimii si reduc riscul de diabet, dar ajuta si la optimizarea tranzitului intestinal. Unele studii demonstreaza ca fibrele indeparteaza chimicalele nocive din colon; perele in special contin flavonoida floretina ce inhiba dezvoltarea celulelor canceroase. Contin putine calorii, o para medie ofera doar 51 calorii, dar sunt pline de potasiu, magneziu, folat si vitaminele C si K.

sensodays.ro

Kiwi. Aroma acestui fruct exotic este la fel de puternica ca si culoarea sa. Originar din China, kiwi dispune de o coaja pufoasa, maronie si este plin cu vitamine, chiar mai multa vitamina C decat portocalele (154% din DZR), dar si vitaminele A si K. Un fruct mic confera numai 40 calorii, 10 g de carbohidrati si 2 g de fibre. De asemenea este o sursa excelenta de acizi grasi omega 3 benefici pentru sanatatea inimii si de potasiu.

evomag.ro

LĂSAȚI UN MESAJ