Noi modificări pentru clienții rău-platnici

Viteza de recuperare a creanţelor a ajuns la 85 de zile în rândul firmelor din România, conform celor mai recente date, din anul 2018, în scădere faţă de nivelul din 2017 (94 de zile), relevă o analiză Termene.ro, realizată cu prilejul lansării redBill, instrumentul care oferă transparenţă afacerilor şi sănătate fluxului de numerar: o bază de date publică în care orice companie poate să raporteze facturile neîncasate de la clienţi.

Insolvenţa reprezintă insuficienţa fondurilor băneşti disponibile pentru plata datoriilor (furnizori, bănci sau proprii angajaţi), o firmă cu risc de intrare în insolvenţă fiind una care se apropie vertiginos de această situaţie.

O firmă care plăteşte greu furnizorul (de obicei, primul amânat în caz de fonduri insuficiente) înseamnă un furnizor care îşi recuperează greu creanţele.

Anual, în România se înfiinţau între 40.000 şi 60.000 de companii noi, cu excepţia ultimilor doi ani, când numărul acestora a depăşit 90.000 de înfiinţări/an.

Acest lucru a generat atât lucruri pozitive precum creşterea cererii de bunuri, servicii şi lucrări de tip business to business şi implicit diversificarea portofoliului, dar în acelaşi timp si efecte negative precum creşterea numărului efectiv de clienţi care nu îşi vor plăti datoriile la timp, cauzând o viteză crescută de recuperare a creanţelor.

Cât timp afacerea este la început, numărul de clienţi este redus, iar antreprenorul poate ajunge să-i cunoască pe toţi personal din perspectiva comportamentului de plată.

Pe măsură ce afacerea creşte, iar numărul de clienţi se diversifică, acest lucru devine tot mai greu de realizat, fiind nevoie de folosirea produsului redBill – Biroul facturilor neîncasate, prin care noii clienţi să poată fi verificaţi rapid

LĂSAȚI UN MESAJ