Share

Compania de Transport are deja datorii de 6,89 MILIOANE

Situația transportului-public din Iaşi împovărează grav BUGETUL local și implicit buzunarele contribuabililor. Compania de Transport Public din Iași (CTP) merge încet dar sigur pe urmele RATP-ului, noua companie de transport cumulând deja datorii de 6,89 milioane de lei.

Mihai CHIRICA, se îndreaptă spre un nou eşec managerial, previzibil din moment ce nu au intervenit schimbări semnificative în echipa și procedurile conducerii Primăriei Iași.

Evaziune fiscală? Aceasta este rețeta Primăriei Iași de a ocoli datoriile la bugetul consolidat al STATULUI

Transportul public local a fost mutat de pe REGIA AUTONOMA DE TRANSPORT PUBLIC IASI (RATP) pe COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC IAŞI SA. Motivul?

RATP Iaşi a intrat în insolvenţă în 2014 și a avansat la faliment în martie 2016

Regia a intrat în insolvenţă la data de 30 iulie 2014, cu datorii estimate la vremea respectivă, de 245 de milioane de lei.

Ca şi în precedentele cazuri de insolvenţă în care este implicată municipalitatea, principalii creditori au fost Fiscul şi Primăria Iaşi. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a figurat cu o creanţă garantată de 10.453.353 lei, la care se mai adaugă creanţe bugetare de 163.296.644 lei. Pe locul doi în topul creditorilor se afla Municipiul Iaşi, cu o creanţă bugetară de 69.604.337,19 lei. Valoarea totală a creanţelor bugetare se ridicau la 233.428.513,89 lei, acestea având o pondere de 95,3547% în totalul creanţelor.

Citeste si   1 Decembrie, Ziua NAȚIONALĂ a ROMÂNIEI! Semnificațiile și ISTORIA acestei DATE

Unicul acţionar al CTP IAȘI este Primăria Municipiului Iași

CTP Iaşi  a acumulat datorii la stat de 6.893.012 lei la 31 martie 2020, conform anaf.ro. Această sumă include în cea mai mare parte impozite şi contribuţii reţinute de la angajaţi şi nevirate la bugetele de stat. Concret, angajaților nu li se plătesc contribuţiile la Sănătate şi Asigurările Sociale.

Administrarea catastrofală a societăţilor aflate în subordinea Primăriei Iaşi aduce prejudicii uriaşe statului român, iar angajații NU sunt singurii care vor avea de suferit de pe  urma acestor nereguli. În acest context reamintim că în anul 2013 când, consilierii locali din Iaşi şi-au dat votul pentru înfiinţarea Companiei de Transport Public Iaşi (CTP), societatea a curățat fiscal falimentul provocat de RATP.

Citeste si   CRĂCIUNUL și Revelionul în condiții de PANDEMIE la IAȘI: ”Măcar în cerc RESTRÂNS să putem sărbători Crăciunul”

Demisia astăzi, reangajarea mâine, tehnică veche pentru transportul public la Iași!

În 2016, pentru a avea loc schimbarea RATP -ului cu CTP, 1.390 de angajaţi ai RATP,  au fost invitaţi să-şi dea demisia pentru a fi reangajaţi la noua societate.

CTP se îndreaptă spre insolvență, dar Chirica vrea fonduri pentru modernizare

În cursul zilei de 10 iunie a.c., primarul Mihai Chirica a semnat un contract de finanțare europeană a unui proiect care are ca obiectiv: ”Sistem e-ticketing pentru îmbunătățirea mobilității în Zona Metropolitană Iași”.

Valoarea totală a proiectului este de 12.645.900,88 lei (circa 2,6 milioane de euro), iar durata de implementare este de 24 de luni.

”Scopul general al proiectului este crearea unui sistem de transport public modern și eficient care să deservească într-un mod echilibrat și atractiv locuitorii Municipiului Iași, se arată în comunicatul transmis de Primăria Municipiului Iași.

Citeste si   (P) PSD Iași: ”Ciocoii de ieri, LIBERALII de azi! Cresc taxele și IMPOZITELE locale în primăriile CONTROLATE de PNL-iști”

IAȘUL suferă mult de pe urma stilului FALIMENTAR de conducere a administrației CHIRICA

Falimentele au fost și sunt specializarea administrației CHIRICA! RATP, FOTBAL CLUB POLITEHNICA IASI SA, CET, etc.

Pentru toate aceste falimente Chirica a găsit desigur explicații și justificări. Asta în condițiile în Metroul de la Cluj intră în linie dreaptă. Emil Boc a semnat un contract de 35,9 milioane de lei.

Am semnat contractul pentru realizarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate pentru metrou şi trenul metropolitan, valoarea acestuia fiind de 35,9 de milioane de lei (7,4 milioane de euro). După parcurgerea acesteia va urma etapa finală, şi anume licitaţia pentru proiectarea şi executarea metroului şi trenului metropolitan.

Este cel mai important proiect de mobilitate din istoria Clujului, care urmăreşte dezvoltarea zonei metropolitane Cluj. Este un proiect despre viitorul Clujului. La starea de congestie a Clujului, metroul este soluţia”, a declarat Emil Boc.


Share
DISTRIBUIȚI
Redactor-Șef al Ziarului Buna Dimineața Iași. Experiență în domeniul administrației publice atât la nivelul instituțiilor publice de pe raza municipiului Iași cât și a UAT-urilor care își desfășoară activitatea la nivel județean! CONTACT: 0771.324.701 email: office.bunadimineataiasi@gmail.com sau office@bunadimineataiasi.ro

LĂSAȚI UN MESAJ