Mitică REBEGEA: legătura directă dintre COMPANIA DE AVIATIE OMEGA-TEHNOTON SRL și AEROPORTUL Iași

Deși a devenit un personaj marcant pe scena politică locală, imaginea lui Maricel POPA este în continuare una destul de neclară. Fost om de afaceri și actual om politic, Popa se pare că încearcă să obțină în continuare un mix între cele două domenii.

O încercare destul de periculoasă dacă ar fi să analizăm lungul șir al politicienilor care au cochetat cu afacerile, sau invers, al afaceriștilor care au cochetat cu politica.

În cazul lui Popa, conexiunile dintre afaceri și politică sunt extrem de concrete și prezente în activitatea acestuia de zi cu zi. În acest sens, există mai multe exemple la care ne vom opri și pe care le vom documenta în edițiile viitoare. Astăzi vom prezenta însă legătura  nevăzută dintre Maricel POPA și Mitică REBEGEA.

COMPANIA DE AVIATIE OMEGA-TEHNOTON SRL

Omega-Tehnoton SRL este în toate! Cam acesta pare a fi principiul după care se călăuzește Președintele Consiliului Județean Iași, Maricel POPA.

Această companie de aviație a fost înființată în 2008, la Iași, de către Maricel POPA. Firma este la acest moment inactivă fiscal, dar în continuare este în funcțiune. Acționarul principal este Maricel POPA cu 70%, OMEGA IS COMUNICATIONS SRL cu 20% și TEHNOTON SA cu 10%.

Ca să nu existe nici un dubiu legat de faptul că întreaga afacere este complet controlată de familia Popa, trebuie menționat faptul că în Tehnoton SA, acționarul majoritar este OMEGA IS COMUNICATIONS SRL, iar în OMEGA acționarul majoritar, cu 99,5% este MEDI PAC SRL, firma care aparține copiilor domnului Popa.

REBEGEA, administratorul COMPANIEI DE AVIATIE OMEGA-TEHNOTON

Înființată în august 2008, această companie are drept obiect principal de activitate desfășurarea transporturilor aeriene de pasageri. La vremea respectivă, Maricel Popa a desemnat administrator pe unul dintre oamenii săi de încredere, nimeni altul decât Mitică REBEGEA.

Același Rebegea pentru care Maricel POPA a depus eforturi considerabile din calitatea sa de Președinte al CJ Iași în vederea selectării omului său de încredere în CA-ul Aeroportului Iași.

Iată cum, pe baza conexiunilor din mediul privat se clădesc interesele în mediul public, pentru că, până la urmă între Aeroportul Iași și Consiliul Județean Iași există o relație de subordonare.

REBEGEA, membru în Consiliul de Administrație al AEROPORTULUI IAȘI. Selectie controversată a Consiliului de Administratie al Aeroportului Iasi

Au trecut cateva luni de la finalizarea procesului de selectie al CA al Aeroportului Iasi dar abuzurile din perioada de selectie au ramas fara urmari pentru cei care au comandat (Maricel Popa) si care au gestionat acest proces de selectie – comisia de selectie la nivelul CJ Iasi.

Prin HCJ 185/17.05.2017 au fost aprobate cerintele ce trebuiau indeplinite de catre candidatii la posturile scoase la concurs. Una din cerinte a fost legata de studii si anume „studii superioare de lunga durata, atestate prin diploma de licenta sau echivalenta”. Studii ce trebuiau demonstrate conform HCJ 185/2017 prin :

„. b) copiile documentelor care sa ateste nivelul studiilor si ale altor acte care atesta efectuarea unor specializari, precum copiile documentelor care atesta indeplinirea conditiilor specifice postului solicitate de autoritatea sau institutia publica;

  1. c) copie dupa carnetul de munca sau, dupa caz, adeverintele care atesta vechimea in munca, in meserie si/sau in specialitatea studiilor, in copie;

In urma analizei aprofundate a dosarelor, mai mult de doua luni, ca rezultat al aplicarii filtrelor corespunzatoare si a analizarii dosarelor dintr-un punct de vedere favorabil candidatilor, pe lista scurta s-au regasit si Rebegea Mitica  (persoana apropiata lui Maricel Popa si administrator special la una din firmele sale) respectiv Carp Gheorghe – prieten cu Rebegea. Conform CV-urilor publicate de acestia pe site-ul Aeroportului Iasi, se poate observa ca acestia au studii liceale si o scoala postliceala, finalizate cu diploma de absolvire.

Rebegea Mitica  a efectuat studii in peroada 1978-1981, iar dl. Carp Gheorghe în perioada 1980-1983

Admiterea acestora in lista scurta ar putea fi catalogata ca fiind un abuz, deoarece comisia de selectie a considerat potrivit sa echivaleze studiile acestor doi candidati, desi acest drept il are doar Ministerul Invatamantului sau alte institutii special definite de lege.

Comisia de selectie a incalcat cu buna stiinta prevederile HG 722/2016 (norme de aplicare a HG 109/2011),

 „SECŢIUNEA a 10-a

Implementarea planului de selecţie. Identificarea şi căutarea candidaţilor

ART. 42

    (1) Dosarele de candidatură sunt evaluate în raport cu minimul de criterii stabilite pentru selecţie, iar cele ce nu întrunesc minimul de criterii al profilului de candidat sunt respinse din lista lungă.

  (2) Dacă informaţiile din dosare nu sunt concludente în ceea ce priveşte întrunirea minimului de criterii stabilite pentru selecţie de către candidaţi, comisia sau comitetul de nominalizare şi remunerare, cu sprijinul expertului independent, după caz, solicită clarificări suplimentare sau decide respingerea candidaturii.

Comisia trebuia să „decidă respingerea candidaturii” însă a preferat să își depășească atribuțiile, prin echivalarea studiilor

Este greu de crezut că cele cinci persoane din comisie au avut un interes comun în promovarea celor doi candidați. Cel mai probabil Măricel Popa, cel care a stabilit comisia de selecție, a avut acest interes și a asigurat presiunea asupra comisiei de a închide ochii la evaluarea celor două persoane.

Este strigător la cer modul în care comisia de selecție și-a făcut treaba în decursul lungii perioade de verificare, dacă aceasta nu a observat neconcordanțele din CV-ul lui Rebegea.

Perioada de studii a fost 1981-1984, timp în care a finalizat trei școli (Scola de ofițeri de aviație de la Bobocu, Academia Superioară de Aviație, Școala superioară de aviație). Este surprinzător să absolvi în trei ani, trei unități de învățământ, dar chiar și așa înseamnă câte un an pentru fiecare.

Diploma obținută în urmă studiilor este diplomă de absolvire, nidecum diploma de licență

Dacă ne uităm și mai atent, observăm că Academia Superioară de Aviație și Școala Superioară de Aviație este una și aceeași instituție. Surprizele se țin lanț, verificând pe https://www.aviationacademy.ro/istoric.html

  • Școala Superioară de Aviație Civilă s-a înființat și funcționează prin reorganizarea Centrului de Perfecționare a Personalului din Aviația Civilă București în respectul prevederilor OG nr. 15/1999, privind înființarea Academiei Române de Aviație și Legea nr. 352/2003 pentru aprobarea modificarea și completarea OG nr. 15/1999.
  • La 28 ianuarie 1999, Guvernul României emite Ordonanța nr. 15, privind înființarea Academiei Române de Aviație prin reorganizarea Centrului de Perfecționare a Personalului din Aviația Civilă; Academia Română de Aviație se înființează ca instituție publică extrabugetară, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Transporturilor.

Observăm că Academia Română de Aviație s-a înființat în 1999, iar Școala Superioară de Aviație în anul 2003, la 15 respectiv 20 de ani după finalizarea studiilor de către Rebegea Mitică.

Este binecunoscut și faptul că Bulgariu Cătălin membru PSD nu s-a prezentat la interviu la data la care a fost programat, acesta fiind plecat din țară

În prezent, Rebegea ocupă chiar poziția de Președinte al CA al Aeroportului Iași, poziție în care a fost impus și din care poate servi cel mai bine interesele lui Maricel Popa.

Încă o dată legea și regulile au fost încălcate cu bună știință în interesul unei singure persoane, se impune revocarea întregului consiliu de administrație intrucât este evident, fără niciun dubiu că această selecție a fost viciată și a fost direcționată pentru satisfacerea intereselor președintelui CJ Iași.

LĂSAȚI UN MESAJ