Share

În ultima perioadă am reușit să observăm amploarea pe care a luat-o mișcarea ”Black Lives Matter„ la nivel global. Suntem înconjurați de informații, documentare și articole ce abordează subiectul incluziunii sociale a persoanelor de culoare precum și problema rasismului.

Aceste evenimente au reușit să aducă la lumină probleme importante ale societății contemporane

Totuși, foarte mulți dintre noi aleg să privească superficial problemele comunității locale și se concentrează pe evenimente globale ce sunt promovate excesiv pe social media.

Trăim într-o societate democratică iar incluziunea socială este un subiect de actualitate, precum  și o problemă ce se încearcă a fi discutată constant. Prin creșterea nivelului de conștientizare al populației putem găsi soluții și alternative, împreună.

Totuși, comunitățile de romi încă reprezintă o minoritate vulnerabilă ce se luptă cu discriminarea din punct de vedere socio-economic și nu numai.

Citeste si   (P) Bogdan COJOCARU: ”Minciunile PNL au atins apogeul: TURCAN şi BOLOȘ au fost trimişi la IAȘI să ne amăgească pe subiectul cu AUTOSTRADA”

Vom aborda subiectul rasismului la nivel local și vom dezbate acțiunile pe care le putem face în procesul de integrare a minorităților

În ultimii ani, în județul Iași, au avut loc diverse demersuri pentru promovarea echității sociale. Partida Romilor Pro-Europa, având un rol crucial în reprezentarea minorității rome. Campania educațională “S.O.S- Copiii romi” fiind unul dintre cele mai recente proiecte. Scopul campaniei de informare fiind încurajarea tinerilor de a-și continua parcursul educațional și de a se înscrie pe locurile rezervate elevilor romi în licee și facultăți.

Un studiu arată faptul că, în ultimii ani, nu toate locurile rezervate la nivel județean au fost ocupate. Motivul principal este acela că elevii se gândesc că ar putea fi discriminaţi dacă ar intra pe aceste locuri.

Pentru o integrare eficientă în societate, un grup minoritar trebuie să fie inclus fără a exista un proces de segregare. Este îngrijorător faptul că în România 25% din elevii romi ce sunt înscriși în învățământul primar și gimnazial fac parte din clase în care majoritatea elevilor sunt de etnie romă.

Citeste si   PREMII la CONCURSUL național de TIC pentru ELEVII Liceului Special MOLDOVA TÂRGU FRUMOS

Segregarea în procesul educațional nu are influențe negative doar asupra calității educației ci și asupra dezvoltării competențelor

În județul Iași, la finalul anului 2019, Partida Romilor Pro-Europa a formulat acuzații conform cărora grupuri de elevi au fost supuși discriminării din cauza etniei. Conform asociației, elevii romi de la Școala „Titu Maiorescu” ar fi avut pauze diferite pentru a nu interacționa cu ceilalți elevi. O problemă asemănătoare a fost observată și la școala „Hașdeu” unde elevii de etnie romă au fost repartizați înr-un singur corp de clădire.

În urma acestui incident Inspectorul școlar pentru Management insituțional din cadrul ISJ Iași, Cristinel Iordăchioaia, a declarat:

 “Nu am simțit că la nivelul județului Iași segregarea sau problema romilor ar fi atât de gravă cum am aflat astăzi, în prima etapă a dezbaterii. Întotodeauna, vrând-nevrând, am colaborat cu toți directorii școlilor în care învață elevi de etnie romă, am tratat cu celeritate maximă problemele romilor, am avut o bună colaborare cu doamna Motaș, fost inspector pentru problemele romilor în cadrul ISJ Iași, dar şi cu domnul Viorel Motaș

Rasismul și diferențele sociale sunt probleme de actualitate ce ne influențează comunitatea atât la nivel local cât și la nivel național. Acum este cel mai bun moment să ne uităm la cei din jur cât și la propria persoană pentru a reuși să conștientizăm efectele negative ale discriminării și să găsim soluții eficiente.

Citeste si   Vezi cine sunt noii PREȘEDINȚII ai comisiilor de SPECIALITATE din cadrul Primăriei Municipiului IAȘI

Share

LĂSAȚI UN MESAJ