Share

Reprezentanții DGASPC explică MĂSURILE luate în contextul COVID -19

Situațiile din învățământ apărute în contextul pandemiei, cer soluții noi și rapide

Ministerul Educației și Cercetării a stabilit împreună cu specialiștii din cadrul Ministerului Sănătății și în conformitate cu recomandările Comitetului Național pentru Situații de Speciale de Urgență măsurile pentru reluarea activității în unitățile de învățământ, în condiții de siguranță pentru elevi, cadre didactice, personalul din școli și părinți.

Pentru copii din centrele DGASPC Iași au fost luate măsuri conform ordinului de Ministru cu privire la desfășurarea orelor online. În acest context educatorii și profesorii specializați păstrează legătura cu copii din centrele  DGASPC Iași. 

Ion FLORIN:  ”Din punctul nostru de vedere, pentru copiii care se află sub măsuri speciale de protecție în centrele de plasament din Iași, nu există la ora actuală nici o problemă”

Evoluția copiilor cu nevoi speciale depinde de interacțiunea profesor – elev în mediul fizic iar predarea online ar putea duce în unele cazuri la un eventual regres.

În Iași , conducerea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului, declară că s-au luat toate măsurile necesare astfel încât copiii să poată păstra legătura cu educatorii și profesorii specializați.

Copiii care sunt cu dizabilități în centrele de plasament ale Direcției mențin legătura permanent cu cadrele didactice. În mediul online sau în format letric profesorii le pun la dispoziție materiale de studiu.

Avem permanență în centre iar educatorii noștri se ocupă constant de ei. Din punctul nostru de vedere, pentru copiii care se află sub măsuri de protecție speciale în centrele de plasament, nu există la ora actuală nici o problemă” a declarat Ion FLORIN, director DGASPC Iași.

 Tiberiu  BANTAȘ:  ”Elevii învață în module de tip familial , educatorii țin legătura cu profesorii, există în fiecare căsuță calculator, se aduc materiale didactice de către educatorii specializați”

 Școlile speciale, o parte din ele nu mai aparțin de noi de ceva vreme, au internate proprii. În subordinea noastră nu mai există decât Centrul C.A. Rosetti unde sunt ocrotiți copii cu dezabilități mentale și mai există la centrul Ion  Holban o componentă de copii cu dezabilități motrice. Aceste cămine se află în aceeași curte cu școala.

Nu întâmpinăm nici un fel de probleme dat fiind faptul că acolo unde nu se poate studia online se aduc materiale didactice de către educatorii specializați. Sunt angajații noștri și se ocupă personal de acest învățământ la fel ca și părinții sau poate și mai bine pentru că au studii de specialitate în domeniul pedagogic, asistență socială, psihologiea declarat Tiberiu  BANTAȘ,  purtător de cuvânt  DGASPC Iași.

Citeste si   TÂRGUL de JUCĂRII vine la IAȘI pe 14 IULIE

Predarea online nu este eficientă în cazurile copiilor nevăzători sau cu deficiențe de auz

Mai sunt și alte școli speciale, au fost în subordinea noastră. Fac referire către Liceul tehnologic Special Vasile Pavelcu, unde sunt îngrijiți copii cu deficiențe de auz, Liceul Special Moldova din Târgu Frumos, unde sunt școlarizați elevii nevăzători și cei ambliopi, cu declinuri de vedere, din toată Moldova.

La aceste școli cred că este mai greu. Cum ar putea un copil surdo-mut să se adapteze, doar prin metode de mimico-gesticulare iar la nevăzători e și mai dificil. Dar aceste două școli aparțin de Inspectoratul Școlar” a mai declarat Tiberiu BANTAȘ, purtător de cuvânt DGASPC Iași.

Citeste si   18 medii de 10 la examenul de BACALAUREAT în MUNICIPIUL IAȘI! Georgiana COROAMĂ: ”În continuare urmează să STUDIEZ în Franța, ECONOMIE, la Universitatea din Strasbourg”

Pentru susținerea copiilor cu nevoi speciale școlarizați în județul Iași, Inspectoratul Școlar a demarat în luna aprilie proiectul Voluntari virtuali pentru copii speciali 

Scopul proiectului constă în dezvoltarea solidarității și a angajamentului social prin promovarea comportamentelor de susținere psiho-emoțională a elevilor cu cerințe educaționale speciale din județul Iași, în perioada de distanțare socială datorată măsurilor cu caracter excepțional pentru limitarea răspândirii infecției cu noul coronavirus.

Contactați de reporterii Ziarului ”Bună Dimineața Iași”, reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Iași au declarat că proiectul privind copiii cu dezabilități a fost lansat pe data de 8 aprilie 2020.

Proiectul Voluntari virtuali pentru copii speciali  lansat în data de 8 aprilie 2020, este o campanie de susținere a copiilor cu nevoi speciale școlarizați în județul Iași. Inspectoratul Școlar Județean Iași și Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Iași a lansat pentru școala ieșeană și pentru comunitate acest proiect inedit, care se dorește a fi o campanie de susținere a nevoilor psiho-emoționale ale copiilor cu nevoi speciale școlarizați în județul Iași.

Întrucât sistemul de învățământ special și special integrat ieșean asigură școlarizarea unui număr de peste 2200 de elevi cu cerințe educaționale speciale și/sau dizabilități, în școli speciale și de masă, în această perioadă de distanțare socială, aceștia, alături de familiile lor, au nevoie, mai mult ca niciodată, de sprijin, de încurajare, de optimism. Tocmai din acest motiv, am propus un proiect care să ofere modalităţi de a fi alături de elevii noştri din învăţământul special şi de familiile acestora, cu mesajul de a păstra reguli de igienă personală şi a evita, pe cât posibil, contactele sociale în spaţii publice.

“Partenerii în acest proiect sunt şcolile speciale din judeţul Iaşi şi organizaţia Star of Hope”

Scopul proiectului constă în dezvoltarea solidarității și a angajamentului social prin promovarea comportamentelor de susținere psiho-emoțională a elevilor cu cerințe educaționale speciale din județul Iași, în perioada de distanțare socială datorată măsurilor cu caracter excepțional pentru limitarea răspândirii infecției cu noul coronavirus.

Partenerii în acest proiect sunt şcolile speciale din judeţul Iaşi şi organizaţia Star of Hope, reprezentată de Aurora Vatamaniuc, un partener de încredere al Inspectoratului Școlar Județean Iași, care militează pentru drepturile copiilor cu dizabilităţi.

Resursa umană implicată în proiect este reprezentată de profesori consilieri școlari, profesori logopezi, profesori de sprijin, profesori psihopedagogi cu rol de voluntari, din școlile de masă, școlile integratoare și școlile speciale din județul Iași, precum și de specialişti ai organizaţiei Star of Hope Iaşi, a declarat Luciana ANTOCI purtătorul de cuvânt al ISJ Iași.

Citeste si   Comuna Țibana a demarat procedurile pentru CONSTRUIREA unui nou SEDIU al primăriei

Sistemul de învățământ special și special integrat ieșean asigură școlarizarea unui număr de peste 2200 de elevi cu cerințe educaționale speciale și dezabilități, în școli speciale și de masă.

 


Share

LĂSAȚI UN MESAJ