Share

Antibiotice SA Iași a exportat, în primele 9 luni ale acestui an, produse farmaceutice în valoare de 97 de milioane de lei, iar veniturile totale realizate au fost de 242 de milioane lei, potrivit datelor din raportul financiar la 9 luni

Astfel, livrările în străinătate au ajuns să conteze în proporție de 40% în vânzările totale ale fabricii ieșene.

Cel mai de succes produs este, în continuare, nistatina (antifungic) – Antibiotice fiind lider mondial în comercializarea acestui produs. Vin însă din spate penicilinele, America de Nord înregistrând o majorare cu 50% a comenzilor pentru produsele de acest tip, cum ar fi Ampicilina ori Naficlina.

Decizia de a înființa reprezentanțe comerciale în străinătate s-a dovedit a fi una de succes, vânzările în teritoriile unde aceste reprezentanțe există crescând cu 32% față de anul trecut.

Citeste si   Distribuția Covid-19 pe județe: Capitala se apropie de 300 de cazuri în numai 24 de ore!

Consolidarea prezenței Antibiotice în teritoriile cu reprezentanțe proprii

Aproximativ 50% din valoarea exportului de produse finite se realizeaza în teritoriile în care Antibiotice și-a deschis în ultimii 3 ani reprezentante proprii: Vietnam, Republica Moldova, Ucraina și Serbia.

În perioada ianuarie-septembrie 2019, vânzările pe aceste 4 piețe au înregistrat o creștere cu 32% comparativ cu aceeași perioadă din anul 2018 și cu 15% față de nivelul planificat pentru această perioadă a anului 2019 prin bugetul de venituri și cheltuieli.

Este un rezultat care cuantifică planul de măsuri aplicat de Antibiotice pe aceste piețe pe următorii 3 piloni de dezvoltare: înregistrarea unui portofoliu de medicamente antiinfecțioase destinat consumului în spitale, politica adaptată de preț la specificul pieței și un parteneriat solid cu distribuitori locali. Accesarea de piețe noi, având potențial de consum pe portofoliul de bază.

Citeste si   VIDEO Iohannis: O victorie istorică a dreptei, un vot de blam la adresa modului de a face politică al PSD

Expansiunea afacerii Antibiotice pe piețele internaționale este construită pe două direcții principale: dezvoltarea portofoliului de produse în teritoriile actuale și accesarea de noi piețe, cu potențial recunoscut de consum pentru medicație antiinfecțioasă, dermatologică și cardiovasculară.

EVOLUȚIA pieței farmaceutice din România

In primele nouă luni ale anului 2019, valoarea medicamentelor eliberate către pacientți a fost de 13,40 miliarde lei (în preț de distribuție), în creștere cu 18,1% față de perioada similara a anului trecut. Consumul cantitativ a crescut cu 3,3%, fiind eliberate din farmacii un număr de 464,06 milioane cutii.

Citeste si   APIA reamintește FERMIERILOR că se depun cererile de solicitare a AJUTOARELOR de stat pentru susținerea activității crescătorilor din sectoarele bovin, avicol și suin în contextul crizei economice generate de pandemia COVID -19

Piata farmaceutică este dominată de medicamentele cu prescripție medicală (RX). Acestea reprezintă 78,1% din totalul vânzărilor valorice și 65,3% din totalul consumului de medicamente (raportat în cutii) din România.

Produsele cu prescripție înregistrează, în perioada analizată, o creștere valorică de 18,6%, de la 8,82 miliarde lei în primele 9 luni ale anului 2018 la 10,46 miliarde lei, în aceeași perioadă a anului 2019, produsele fără prescripție (OTC-uri) au urmat de asemenea o creștere valorică, de 16,3%, de la 2,53 miliarde lei în primele 9 luni ale anului 2018, la 2,94 miliarde lei în perioada ianuarie – septembrie 2019.


Share
DISTRIBUIȚI
Redactor-Șef al Ziarului Buna Dimineața Iași. Experiență în domeniul administrației publice atât la nivelul instituțiilor publice de pe raza municipiului Iași cât și a UAT-urilor care își desfășoară activitatea la nivel județean! CONTACT: 0771.324.701 email: office.bunadimineataiasi@gmail.com sau office@bunadimineataiasi.ro

LĂSAȚI UN MESAJ