Share

Pandemia de coronavirus a luat pe nepregătite autoritățile centrale și locale din mai multe privințe și ne-a arătat cât de multe lipsuri avem din punct de vedere medical, educațional și economic.

În această perioadă studenții ieșeni au întâmpinat nenumărate probleme din momentul în care cursurile au ajuns să se desfășoare exclusiv în mediul online. Numărul  mare de teme și sarcini pe care le primesc și trebuie să le rezolve singuri, fără a beneficia de asistența profesorilor, numărul mare al platformelor unde se desfășoară cursurile online, microfonia creată în timpul orelor de curs sunt doar câteva dintre problemele de care se lovesc studenții în această perioadă.

Pentru a afla cât de dificil se desfășoară procesul de învățare, reporterii Ziarului ”BUNĂ DIMINEAȚA IAȘI” au discutat cu  mai mulți studenți din Iași.

Diana Nechita, studentă anul al III-lea la Facultatea de Litere, specializarea Jurnalism din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași a declarat reporterilor Ziarului „BUNĂ DIMINEAȚA IAȘI” că pentru ea cursurile online sunt o corvadă, pentru că nu poate fi atentă la cursuri mai mult de jumătate de oră.

 ”Ultimul an m-a prins într-un total în dezacord cu ceea ce aș fi crezut eu că înseamnă acesta. Facem totul în mediul online, cursuri, ne trăim emoțiile, ofurile, cafeaua de la facultate e acum luată de fiecare în casa lui. Trebuie să recunosc, de când cu mutarea facultății în mediul online, m-am retras parcă din viața mea socială, nu mai ies cu colegele, unele prietenii s-au rupt tocmai din cauză că nu am reușit să ne mai vedem. Cursurile online, pentru mine, sunt ușoare, dar au atâtea dezavantaje.

Nu pot fi atentă mai mult de jumătate de oră, îmi pierd ușor răbdarea, nefiind cea mai bună prietenă cu tehnologia și deseori uit microfonul deschis, mi se blochează tot când vreau să pornesc camera sau se pornește singură. Se adună frustrare, nervi, emoții negative în fiecare zi, iar interacțiunile nu sunt deloc normale, ci false și cel mai rău e că nu știm să dăm o mână de ajutor unui coleg care chiar are nevoie. Să nu uităm că noi facem practică.

Practică în pandemie, când noi toți nu reușim să ne conectăm bine la un curs și să avem o conexiune bună. Mediul online ne permite multe, dar ne fură din viața zilnică de student, de interacțiunea de care noi, cei de la Jurnalism, chiar avem nevoie”, a declarat Diana.

Iulian este student anul al II-lea la Facultatea de Inginerie Electrică din cadrul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași suține că la o facultate de profil tehnic, învățatul online nu aduce niciun benefeciu studenților, mai mult chiar îi încurcă.

 ”După mine, învățatul online nu prea aduce niciun avantaj, mai mult încurcă. Noi, la specializarea noastră, avem multe materii bazate pe matematici superioare, fizică și așa mai departe. E foarte dificil să ți se predea online așa ceva, fără explicații în sala de clasă. În plus, avem foarte multe laboratoare, unde ai de făcut referate pe baza unor lucrări de laborator pe care le-ai executat practic, în laborator.

Nu putem pretinde că am făcut laboratorul respectiv fizic, doar pentru că am citit desfășurarea laboratorului, nu prea merge așa. E vorba de fenomene fizice pe care trebuie să le înțelegi, nu sunt doar calcule matematice. E foarte dificil să rămâi cu niște cunoștințe după școala online”, a declarat Iulian.

Pentru studenții de la medicină, îngrijorarea cea mai mare aceea că lipsa contactului cu pacienții le va afecta negativ studenților competențele practice necesare în viitoarele cariere de medici.

De vorbă cu reporterii noștri, Cristina, studentă anul al II-lea la Medicină, aceasta le-a declarat  că lipsa lucrărilor practice și contactului cu pacientul ar putea să îi creeze dificultăți în viitoarea carieră de medic.

Cursurile online ne afectează foarte mult, pentru că noi în anii preclinici punem bazele a ceea ce vom învăța în anii clinici, deci oarecum temelia a ceea ce vom construi în continuare.
În semestrul 2 ar fi trebuit să facem disecții în laborator pentru anatomie, trebuia să palpăm organele despre care am învățat, lucruri foarte importante pentru dezvoltarea noastră ca viitori medici.

Sigur, probabil în anii clinici vom mai avea oportunitatea de a recupera experiența pierdută, deși mă îndoiesc, pentru că materia este foarte stufoasă și complexă, iar timpul nu-ți permite să recuperezi ce aveai de făcut în anii preclinici.  Cu toate acestea, cred că cei mai afectați sunt cei din anii clinici, unde stagiul în spital, la patul bolnavului, este foarte important. Legat de partea de cunoștințe nu cred că poate fi vorba despre o pierdere, pentru că am învățat poate chiar mai mult acum având în vedere faptul că nu a mai trebuit să alergăm între cursuri și laboratoare”,  ne-a declart Cristina, studentă anul II la Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” Iași .

La mai bine de jumătate de an de când pandemia de coronavirus a schimbat regulile și la nivelul învățământului românesc, marea majoritate a studenților nu vă cu ochi buni conceptul de cursuri online.  Problema este că acest lucru vine în contextul în care România este codașă în Europa în ceea ce privește folosirea tehnologiei.

Citeste si   (P) MARICEL POPA, președintele PSD IAȘI: „VISUL unui popor a fost ÎMPLINIT în urmă cu mai bine de un SECOL.”

Share
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ