Camioanele reprezintă una dintre cele mai mari probleme ale erei diesel în termeni de poluare

Camioanele reprezintă una dintre cele mai mari probleme ale erei diesel în termeni de poluare, însă Germania crede că a găsit rezolvarea prin utilizarea firelor de înaltă tensiune de-a lungul autostrăzii, potrivit CNN.

Un sistem de eHighway care le permite camioanelor să se conecteze la firele de înaltă tensiune plasate de-a lungul autostrăzii pe o distanţă de 10 kilometri a fost inaugurat marţi, potrivit guvernului german.

Este primul astfel de test pe un drum public din Germania.

Sistemul este dezvoltat de Siemens şi permite camioanelor echipate corespunzător să se conecteze la lini de înaltă tensiune în timp ce călătoresc la viteze de până la 90 km/h.

Camioanele funcţionează pe bază de motoare electrice când sunt conectate la liniile de înaltă tensiune, şi un sistem hybrid când se întorc pe drumurile tradiţionale. Senzorii detectează automat când deasupra vehicului există astfel de linii.

Astel, sistemul de eHighway poate ajuta la reducerea emisiilor de carbon.

Siemens susţine că sistemul poate fi integrat în infrastructura deja existentă, ceea ce face soluţia să fie un mod eficient de reducere a emisiilor şi a consumului de energie în zone în care calea ferată nu este fezabilă.

Secţiunea de drum deschisă marţi face parte dintr-un drum necesar de legătură între aeroportul din Frankfurt şi un parc industrial. Încă două bucăţi de autostradă cu acest sistem implementat vor fi lansate în curând.

Guvernul german a cheltuit 70 de milioane de euro pentru a dezvolta camioane care pot utiliza sistemul. Siemens susţine că un proprietar de camionetă poate economisi circa 20.000 de euro din costurile cu combustibilul pe o distanţă de 100.000 km.

La o scară mai redusă, sistemul de eHighway a fost testat şi în Suedia, cât şi în apropierea porturilor americane din Los Angeles şi Long Beach.

LĂSAȚI UN MESAJ