Share

Analiză a publicității în Google

Cum folosesc afacerile mici și mijlocii promovarea prin Google Ads și care sunt rezultatele campaniilor setate în  post-pandemie? În acest articol echipa SEOLITTE îți prezintă o mică analiză a publicității în Google în perioada post-criză și vine cu câteva sfaturi utile pe acest tip de promovare.

Pentru afacerile deja prezente în online este o provocare să-și regândească acțiunile și să găsească noi soluții de a fi mai aproape de publicul țintă. Un exemplu pertinent în acest sens pot reprezenta companiile de creditare care folosesc alte cuvinte cheie și lansează campanii absolut noi în perioada de Covid-19. Criza financiară provocată de șomajul tehnic a servit ca imbold în schimbarea obiceiurilor consumatorilor, afectând și campaniile PPC a afacerilor din sfera microfinanțării. Companiile ce aveau un buget de rezervă îl folosesc ca să crească gradul de recunoaștere al brandului, întrucât costul pentru a obține un click a scăzut foarte mult în luna aprilie, 2020. Așadar, cei care au avut bugete au obținut multe conversii la costuri de zeci de ori mai mici.

Google Ads a înregistrat scăderi de venituri cu peste 10% mai mici la sfârșitul lunii martie față de aceeași perioadă a anului trecut, în condițiile în care întreprinderile din industrii lovite puternic de pandemie și-au redus bugetele de marketing în efortul de a face față recesiunii economice.

Rezultatele campaniilor Google Ads setate

Rezultatele variază în diferite perioade post-pandemie, utilizatorii își schimbă comportamentul de consum în dependență de evoluția situației pandemice din țară și asta se întâmplă săptămânal.

Au dus-o bine companiile de creditare (pe partea de conversii), afacerile eCommerce (în special magazinele cu produse pentru bebeluși) datorită costurilor per conversie foarte mici în luna aprilie-mai.

Citeste si   TAROM introduce zboruri directe IAȘI-CONSTANȚA începând cu 24 IULIE

Curiozitate: În nișa B2B, costul unul click a fost cel mai mare în martie (din 15 martie până pe 31 martie a scăzut ușor), cel mai mic cost a fost în aprilie, iar din mai, începutul lui iunie (după relaxarea unor restricții) a început ușor să crească, consumatorii revenind la câteva activități obișnuite.

De remarcat este noutatea recentă venită din partea lui Google care oferă așa-zisele ”granturi” în contextul pandemiei pentru afacerile mici și mijlocii. Vor primi acest ajutor IMM-urile din întreaga lume care au investit în publicitate de pe contul Google Ads în 10 din 12 luni în anul 2019 și în luna ianuarie și/sau februarie, 2020. Sumele ajutoarelor variază între 35$ și 260$/€, majoritatea companiilor au primit 110$.

Sfaturi utile pe partea de Google Ads

Agenția de SEO și digital marketing SEOLITTE îți aduce o listă de recomandări pentru o bună performanță a publicității în Google care te vor ajuta să profiți la maxim de perioada post-pandemie. Iată ce trebuie să știi:

  • Nu seta de sine stătător campaniile Google Ads – o agenție știe secrete care ți-ar economisi bani. De multe ori antreprenorii setează pe cont propriu și reușesc să aibă „niște rezultate” și sunt fericiți cu ceea ce au – aceasta este o abordare greșită. De exemplu, o situație des întâlnită este că unii setează reclama ca aceasta să se afișeze pe diferite aplicații de pe dispozitive mobile/tablete. Dacă părinții nu blochează publicitatea în diferite aplicații, copiii dau multe click-uri pe reclamă din curiozitate sau din neatenție. Cu siguranță nu ai vrea să te trezești în această situație, de aceea este binevenit să apelezi la specialiștii care îți vor crea profesionist avatarul clientului și vor bloca afișările nefaste ale reclamei.
  • Dacă ai un brand abia lansat pe piață, care nu reprezintă produse de primă necesitate – mai ales în această perioadă, alocă-ți timp pentru a obține popularitate în Online. Acum reclama este mai ieftină în Google și poți fi mai vizibil cu un buget mai mic. Recomandarea specialiștilor din SEOLITTE este ca neapărat să se apeleze la remarketing, pentru a avea mai multe atingeri cu targetul.
  • Plasarea reclamei în partea de jos a paginii de Google este inutilă. Vei obține multe impresii pentru reclama ta, însă puține click-uri și , în timp, reclama va părea irelevantă chiar și algoritmilor Google.
  • Lucrează și la conținutul site-ului, optimizează-l pentru motoarele de căutare. Nu renunța și nu subestima lucrările SEO efectuate pe site. Promovarea organică în Google contează la fel de mult ca și cea plătită. Poți ajunge mai aproape de publicul tău țintă prin conținut optimizat și relevant pentru solicitările acestuia.
Citeste si   EVENIMENT important în cadrul Spitalului de Recuperare din IAȘI! Ec. Carmen CUMPĂT: ”Tema evenimentului reflectă IMPORTANȚA cunoașterii rolului reabilitării MEDICALE într-un sistem medical dinamic”

Iată DE CE trebuie să faci Google Ads când va trece criza:

  • Google Ads este cel mai rapid mod de promovare pe online. Primii vizitatori pe site îi poți avea în mai puțin de o oră după setarea primei campanii;
  • Cu acest instrument obții vizibilitate și vânzări aproape imediat și plătești doar pentru click-uri;
  • Este potrivit pentru orice tip de afacere, indiferent de backgroundul companiei sau mărimea cifrei de afaceri;
  • Controlezi tot procesul! Cu ajutorul publicității Google Ads ai posibilitatea să ajustezi zilnic sau de câte ori e nevoie – bugetul, publicul țintă, regiunea geografică sau textul anunțului pentru a aținti cât mai exact în viitorul tău client.
Citeste si   HAOS TOTAL la AEROPORTUL IAȘI! De 3 ani este BLOCAT un proiect de 10 milioane EURO

Prinde câteva bonusuri ce completează lista de sfaturi:

– Creează campanii de promovare adaptate contextului actual. Nu permite clientului să uite de tine.

– Păstrează prezența online și creează avatarul clientului ideal, deoarece în plină pandemie, e mult mai ușor să-l faci. Cu toții suntem îngrijorați de sănătate, economie, criză sau vânzări online, îngrijorările noastre sunt pe față acum, fără prea multă analiză înțelegi ce vrea publicul tău, de fapt.

– Fă reclama la timpul potrivit. Majoritatea consumatorilor deja au ieșit din carantină, însă obiceiul de a face cumpărături online s-a păstrat și neapărat vor accesa internetul pentru a comanda un produs sau serviciu.

– Nu stopa bugetele de marketing! Dacă e nevoie, micșorează-le cu 30-50%.

Orice criză este un test și toate abilitățile pe care le-ai avut până acum ies la iveală. Unii se luptă cu realitatea și cad…. Alții construiesc o realitate nouă, se promovează online și câștigă mai mult! Vrei să fii și tu printre cei care ies câștigători din criză? Echipa SEOLITTE este aici să te ajute în această misiune.

Sună la +40 720 625 788 și primește GRATIS o consultație cu echipa de specialiști în digital marketing care vinde.


Share

LĂSAȚI UN MESAJ