Share

Încă din anul 2017 ni se promite că la Aeroportul Iași va fi construit un hangar care va conține o unitate de mentenanță pentru aeronavele de tip Boeing 737 și Airbus 320, unde vor lucra aproximativ 200 de oameni.

Compania Aerostar, cu sediul în Bacău, a primit autorizația de construcție pentru aceste aeronave civile iar lucrările se vor desfășură lângă aeroport, pe o perioada de 18 luni de la începere. Compania a concesionat o suprafață de 16.000 mp pe o perioadă de 49 de ani, cu posiblitatea de prelungire iar suprafață efectivă a hangarului va fi de 4.500 mp.

Investiția de 10 milioane de euro a firmei Aerostar Bacău a trecut mai multe stadii, având dificultăți mai ales la obținerea avizelor

 Proiectul ar fi trebuit terminat în luna ianuarie a acestui an, însă termenul a fost prelungit pentru luna noiembrie, asta din cauza problemelor legate de construirea de către Aerportul Iași a platformei de parcare și mișcare a avioanelor.

Citeste si   La alte TREI școli din județul IAȘI se suspendă CURSURILE organizate în modalitatea „față în față”

Potrivit contractului de concesiune semnat în septembrie 2017 între Aerostar și Consiliul Județean Iași, platforma care trebuie să asigure legătura dintre Aeroport și hangar ar fi trebuit să fie gata în seprembrie 2018. Termenul a fost prelungit pentru noiembrie 2019 iar apoi februarie 2020.

Pentru a putea avioanele să intre în hangar, ei au nevoie de o extindere la platforma de mișcare și parcare a acestora, lucru pe care Aeroportul trebuie să îl facă. Conform planului de administrare al Aeroportului Iași, aprobat de către Consiliul Județean și propus, întocmit și aprobat de Consiliul de Administrație și directorul general, proiectul trebuia finalizat în data de 1 noiembrie 2019. Ulterior, ei nu au fost gata și au dat un alt termen, cel din august 2020.

La ora actuală, abia au început lucrările, iar Aeroportul s-a confruntat cu niște probleme de proiectare vizavi de necesitatea construirii unui zid de sprijin. Acest lucru se întâmplă pentru că în dreptul Clădirii Aviației Utilitare este o diferență de nivel de aproape 2 metri pentru a se menține planeitatea platformei.

Deci acolo va exista o diferență de nivel de doi metri. Lucrările acestea de prijin nu au fost prevăzute și nici nu a existat finanțare pentru ele, din câte știu. Aceste lucruri au mai produs o întârziere pentru această extindere a platformei.

Interesele politice au dus la întârzierea acestei investiții care trebuia să fie gata din 2018. Luptele politice care s-au dat pentru a acapara conducerea aeroportului au făcut ca interesul să nu fie legat de investițiile în aeroport, ci pentru poziția de conducere. Eu pot să afirm clar că având această conducere la consiliul de administrație și la echipa executivă a aeroportului nu vom putea obține rezultate extraordinare în viitorul aproiat pentru dezvoltarea aeroportului“, a declarant liderul consilierilor județeni liberali din Iași, Romeo Vatră.

Aceste lucruri se întâmplă în condițiile în care, în luna februarie, Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, într-o conferință de presă s-a declarat mulțumit de modul în care avansează lucrările la noul hangar și că acestea sunt aproape gata.

Citeste si   Primarul comunei MIROSLAVA, Dan NIȚĂ a depus JURĂMÂNTUL pentru mandatul 2020-2024

La conferință de presa din data de 15 iunie 2020, același Maricel Popa se arăta nemulțumit de faptul că Aeroportul Iași și nu are o strategie concretă de dezvoltare:

“Nu ne permitem pierderi la aeroport iar proiectele trebuie să continue. După doi ani de zile încă nu știu strategia de dezvoltare a aeroportului.

Am așteptat să îmi prezinte raportul de doi ani de zile (Catalin Bulgariu, fostul director al aeroportului care a demisionat subit), nu pot să iau hotărâri fără să am un raport de activitate.”


Share
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ