ideall.ro

Nu știu ce să ne mai promită ca să îi votăm!

PSD se confruntă la Iași cu o situație extrem de dificilă din punct de vedere politic. Cifrele arată extrem de rău pentru această formațiune la nivelul municipiului Iași. Pe ultima sută de metri, PSD Iași încearcă să recupereze la nivel județean.

Pe acest final de campanie electorală, Președintele Consiliului Județean, Maricel Popa s-a lansat într-o serie de declarații, cu titlul autolaudativ, cu privire la starea drumurilor din județul Iași.

Pentru locuitorii județului Iași care cunosc starea drumurilor județene, declarațiile Președintelui CJ sfidează ridicolul.

Dezvoltarea economică a fiecăreia dintre cele 98 de localități cât numără județul nostru nu se poate realiza fără o rețea rutieră densă care să asigure o bună mobilitate. Am insistat să facem cât mai multe drumuri. Dar, totodată, am solicitat și rigoare maximă din partea constructorilor, respectarea retetarului astfel încât durata de viață a covoarelor asfaltice să fie cât mai mare. Deci, cantitate și calitate.

Aproximativ 600 de kilometri de drumuri satesti si comunale din judetul Iasi au intrat in proces de modernizare prin Programul National de Dezvoltare Locala (PNDL) 1 si 2. Valoarea totala a investitiilor va depasi 610 milioane de lei. Peste 215 kilometri au fost deja finalizati, diferenta fiind in diferite etape de implementare. Banii au fost alocati de la buget de Guvernul PSD”, a explicat Maricel Popa, seful CJ Iași”.

Romeo Vatră, liderul consilierilor județeni din partea PNL: “Suntem în continuare într-o situație foarte proastă din punct de vedere al drumurilor județene”

”La trei ani de la mandat nu putem spune că s-a făcut ceva concret, respectiv major, în privința executării reabilitării și modernizării drumurilor din județ. De la intenții bune până la concretizare este distanță lungă. La Consiliul Județean sunt o mulțime de licitații care se reiau la nesfârșit pentru că acestea nu sunt bine gândite.

Se ajunge ca să se repete o licitație pentru reparare sau pentru reabilitare de  trei, patru, șase ori pentru că nu se prezintă nimeni la licitație. Asta arată clar că nu sunt bine organizate și că nu există profesionalism. Să vă dau un exemplu: anul acesta asfaltarea drumurilor prin plombare trebuia făcută la sfârșitul lunii aprilie a.c., acum suntem la sfârșitul lunii mai și am înțeles că la licitație nu s-a prezentat nimeni.

Suntem în continuare într-o situație foarte proastă din punct de vedere al drumurilor județene. Toate drumurile aproape sunt stricate, impracticabile, iar cele care trebuiesc să fie reabilitate sunt reabilitate doar pe hârtie, în schimb în teren situația este foarte prostă. Acum noi ne-am obișnuit cu vorbele din partea  domnului Popa, foarte multe vorbe, foarte multe laude. Acum plouă cu bani, plouă cu drumuri asfaltate, dar oamenii văd foarte clar pe teren care este situația. De la vorbe până la fapte e cale lungă! Trebuie să dovedească acest lucru, să voarbească după ce a asfaltat, nu înainte”, declară Romeo VATRĂ, consilier județean.

Cea mai mare asfaltare din istorie reprezintă de fapt o reluare a promisiunilor istorice

Multe vorbe, multe cifre și fapte aproape ZERO. Se asfaltează 2-3 drumuri în timpul campaniei electorale sau eventual înainte și ulterior proiectele rămân la stadiul de implementare. Dacă mergi prin județ cu mașina, trebuie să-ți comanzi dinainte bielete, lonjeroane sau bucșe.

De exemplu, pe drumul care leagă Henci de orașul Podul-Iloaiei, mai sus de treapta întâi nu poți avansa. Te simți ca la o sesiune de masaj în propria mașină. Ce-i drept, o sesiune extrem de costisitoare și deloc relaxantă. Realitatea, din păcate, nu este cea descrisă de domnul președinte al județului. Realitate e, de fapt, starea drumurilor care este prezentată în imaginile de mai jos:

Rămâne să urmărim dacă promisiunile domnului Maricel Popa se vor concretiza în drumuri pe care să se circule decent. Până atunci rămân doar la stadiul de proiecte de amploare prezentate în campania electorală.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ