Share

Absolut toată lumea a înțeles că este momentul să ne reinventăm, să depășim obstacolele cu mult curaj și să nu ne lăsăm copleșiți de gândurile negre

Vinerea trecută, pe 20 martie, prof. univ. dr. Viorel Scripcariu, rectorul Universității de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași, anunța mutarea întregii activități didactice în online – o soluție inedită, dar și o provocare pentru întreaga comunitate academică a UMF Iași, într-o perioadă de incertitudini și angoase:

Începând de luni, 23 martie, ne pregătim cu toți, cadre didactice și studenți, să ne desfășurăm activitatea în online, prin platforma educațională interactivă Microsoft Teams, astfel încât studenții să își poată desfășura în continuare pregătirea, evitând perturbarea gravă a calendarului universitar. Nu va fi ușor, orice ieșire din zona noastră de confort este neplăcută, însă situația ne-o impune. În această perioadă, în online este mai sigur!”.

A trecut o săptămână, timp în care apele s-au așezat suficient în online, atât pentru studenți, cât și pentru cadrele didactice, astfel încât am putut lua câteva reacții la cald, de la protagoniști.

Concluziile? Trecând peste câteva sincope de comunicare, unele probleme tehnice și mici farse studențești, în online nu e chiar atât de rău. „De fapt, cel mai important test a fost cel al solidarității, al efortului colectiv de a trece granița într-un teritoriu necunoscut, un test pe care întreaga comunitate UMF-istă l-a trecut cu brio.

Absolut toată lumea a înțeles că este momentul să ne reinventăm, să depășim obstacolele cu mult curaj și să nu ne lăsăm copleșiți de gândurile negre. Le mulțumesc tuturor!”, transmite prof. univ. dr. Viorel Scripcariu, rectorul Universității de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași.

Vă invităm să citiți, în rândurile de mai jos, impresiile unor cadre didactice și studenți despre prima săptămână pe care au petrecut-o la UMF Iași exclusiv online. Ca bonus, vă oferim și un interviu cu ing. dr. Adrian Ciureanu, directorul Centrului de Comunicații din cadrul UMF Iași – departament care s-a ocupat de implementarea și gestionarea platformei online Microsoft Teams în cadrul instituției.

Ce gândesc studenții:

„Va depinde de fiecare în parte dacă va folosi această carantină pentru a se dezvolta sau a se plafona”

„Cu siguranță că toată această situație ne-a luat prin surprindere, dar este absolut fascinant să vedem cum întreaga lume se mobilizează pentru a reuși să facem față provocărilor. Am fost sceptică la început când mă gândeam cum vom reuși să parcurgem cursurile, dar când am folosit prima dată platforma mi-am dat seama că este foarte serios și că poate necesită chiar o seriozitate mai mare decât la facultate.

Acum profesorii nu pot verifica dacă ești sau nu atent, ceea ce te responsabilizează și înțelegi că într-adevăr înveți pentru tine. Cursurile sunt interactive, iar platforma este ușor de accesat și foarte practică. Indiferent cât va mai dura această situație de criză, pot spune că nu-mi va întrerupe procesul de învățare. Va depinde de fiecare în parte dacă va folosi această carantină pentru a se dezvolta sau a se plafona” – Marina Spulber, AMG, anul II

Citeste si   „Școli creative”- CREȘTEREA accesului la EDUCAȚIE pentru comunități DEZAVANTAJE socio-economic din IAȘI și VASLUI

În primele zile am avut erori, nu din cauza profesorilor, ci datorită platformei (avea un număr limitat de planificări pe Teams), însă s-a rezolvat între timp”

„Eu unul mă așteptam ca tranziția să dureze pentru că mulți profesori nu sunt obișnuiți cu tehnologia. În primele zile am avut erori, nu din cauza profesorilor, ci datorită platformei (avea un număr limitat de planificări pe Teams), însă s-a rezolvat între timp. La unele materii, se vede clar că este o îmbunătățire, și pe viitor, după ce se termină cu pandemia, mi-aș dori să rămână în online, pentru că prezența este mult mai mare și se înțelege mult mai bine ca în sala de curs.

Un alt avantaj este că poți participa la laboratoarele altor grupe și să repeți dacă vrei laboratorul din săptămâna respectivă. Înțelegi mai bine materia. Cea mai mare dificultate este conexiunea la internet, nu a studenților, ci a profesorilor. Dacă ei au o conexiune mai slabă, nu se înțelege nimic din curs. Un alt dezavantaj ar fi că nu toți colegii știu cum să oprească microfonul și se aud fel și fel de sunete ce deranjează cursul, dar acesta este doar un detaliu. Cu siguranță sunt multe avantaje ale folosirii Microsoft Teams pe care nu le-am descoperit încă, însă este doar o problemă de timp până ce le vom găsi pe toate.”, student în anul al II-lea, AMG

Theodor Pantilimonescu: ”Într-un timp relativ scurt, atât noi cât și cadrele didactice ne-am adaptat la un program informatic nou, cu provocările specifice”

„A fost prima săptămână (din istoria Universității) în care întreaga activitate didactică s-a desfășurat online; chiar dacă simțim lipsa contactului direct cu colegii și profesorii noștri (interacțiunea umană neputând fi vreodată substituită), ne bucurăm că putem continua să învățăm ținând cont de contextul epidemiologic actual.

Într-un timp relativ scurt, atât noi cât și cadrele didactice ne-am adaptat la un program informatic nou, cu provocările specifice; cred că vorbesc și în numele colegilor când afirm că noi apreciem enorm efortul tuturor de a se implica în formarea noastră, precum și mobilizarea echipei de conducere a Universității privind gestionarea acestei situații fără precedent, mai ales în această perioadă când sistemul medical este solicitat la maximum (sistem care este format din oameni, printre care și profesorii noștri, efortul lor fiind cu atât mai mare).

Activitatea online ne permite să continuăm procesul didactic în ritmul stabilit la începutul semestrului, iar faptul că se desfășoară cu succes arată unitatea dintre noi, mai ales în aceste momente, ca parte din aceeași Comunitate Academică.” – Theodor Pantilimonescu, anul 5, Facultatea de Medicină

Citeste si   (P) VASILE TOMA, senator PSD IAȘI: „Bugetul SĂNĂTĂȚII trebuie să CREASCĂ de URGENȚĂ! Pulsul sănătății este din ce în ce mai SLAB și mai RAR!”

Ce gândesc profesorii:

„La ȋnceput a fost negarea. Aşa cum este atȃt de simplu şi confortabil, toată lumea a spus ȋn cor: «noi să venim la facultate, nu se pune problema să stăm acasă”

„Starea de aproape-război ȋn care ne aflăm de cȃteva săptămȃni, modificările majore care s-au derulat cu o viteză ameţitoare de la o zi la alta, sau chiar de la oră la oră, au condus la transformări esenţiale ȋn viaţa noastră profesională. Puşi ȋn faţa unei situaţii cu totul inedite, am ȋncercat să punem umărul, printr-un efort colectiv, la bunul mers al activităţilor didactice. Sincer, am experimentat toate stările posibile, toate scenariile unui moment atȃt de dificil.

Ce a ȋnsemnat asta?

La ȋnceput a fost negarea. Aşa cum este atȃt de simplu şi confortabil, toată lumea a spus ȋn cor: “noi continuăm să venim la facultate, nu se pune problema să stăm acasă”. Pasul următor a fost consternarea, frustrarea: “cum să fac, cȃnd am atȃtea lucruri de arătat, experimente de realizat, aplicaţii practice concepute…”. Au urmat discuţiile dintre cadrele didactice, ȋncurajările şi sprijinul conducerii facultăţii şi universităţii, aportul adus de către Centrul de comunicaţii. Explicaţii, discuţii, asistenţă, susţinere şi multe idei care au circulat ȋntre grupurile de cadre didactice sau ȋntre cadrele didactice şi studenţi ne-au condus la pasul următor: “se poate”.

Unde suntem acum?

După doar 3 zile ȋn care am acţionat efectiv ca o armată, disciplinat, inteligent şi conform orarului stabilit, putem să constatăm că imaginaţia, patriotismul, puterea de concentrare s-au unit ȋntr-un mănunchi numit Vocaţie şi am reuşit să derulăm on-line majoritatea activităţilor cu studenţii.

Citeste si   (P) MARICEL POPA, președintele PSD IAȘI: „IAȘUL a fost CĂLCAT în picioare de guvernul LIBERAL!”

Continuăm să-i ţinem aproape pe studenţi, oriunde ar fi, să ne ajutăm unii pe alţii şi să nu ne mai salutăm cu “la revedere” ci cu “multă sănătate.” – prof. univ. dr. Anca Galaction, decanul Facultății de Bioinginerie Medicală

Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași a fost fondată în 1879, fiind una dintre cele mai vechi instituții de învățământ superior din România

Despre UMF Iași: Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași a fost fondată în 1879, fiind una dintre cele mai vechi instituții de învățământ superior din România.

UMF Iași face parte din Grupul celor 12 Universități de Educație și Cercetare Avansată. Cele patru facultăți – Facultatea de Medicină, Facultatea de Medicină Dentară, Facultatea de Farmacie și Facultatea de Bioinginerie Medicală – sunt acreditate de Asociația Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) iar managementul educațional instituțional este certificat de forul european de evaluare European University Association (EUA) – Institutional Evaluation Programme (IEP), de Consiliul Internațional al Decanilor Facultăților de Medicină de Expresie Franceză (CIDMEF) și de Confederaţiei Decanilor Facultăţilor de Medicină Dentară de Expresie Total sau Parţial Franceză (CIDCDF).

Dintre cei 11.455 de studenți, masteranzi, doctoranzi și rezidenți ai săi (8.821 studenți, 332 masteranzi, 368 doctoranzi și 2.321 rezidenți), 2.573 provin din 50 de țări altele decât România.

Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” Iași este cotată în topurile Times Higher Education World University Rankings, Times Higher Education New Europe, U Multirank, URAP (University Ranking by Academic Performance), Shanghai ARWU (Academic Ranking of World Universities)


Share
DISTRIBUIȚI
Redactor-Șef al Ziarului Buna Dimineața Iași. Experiență în domeniul administrației publice atât la nivelul instituțiilor publice de pe raza municipiului Iași cât și a UAT-urilor care își desfășoară activitatea la nivel județean! CONTACT: 0771.324.701 email: office.bunadimineataiasi@gmail.com sau office@bunadimineataiasi.ro

LĂSAȚI UN MESAJ