Share

Astăzi, în cadrul rubricii ”Interviul săptămânii” îl avem alături de noi pe Lectorul Dr. Bogdan Constantin Neculau, director al Centrului de învățare din cadrul UAIC.

Rep: Cum a afectat pandemia activitatea Centrului de Învățare al UAIC?

Pandemia a afectat activitatea Centrului de Învățare al UAIC doar din perspectiva manierei de interacțiune”

Bogdan Constantin Neculau: Pandemia a afectat activitatea Centrului de Învățare al UAIC doar din perspectiva manierei de interacțiune, care nu s-a mai putut baza pe întâlnirile față în față. Mulți studenți sunt obișnuiți cu prezența Centrului de Învățare în viața lor, drept urmare am reconfigurat maniera de lucru, prin organizarea întâlnirilor online (cu plusurile și minusurile, de acum binecunoscute, ale unei asemenea modalități de derulare a activității didactice). A fost concepută o modalitate de înscriere online; cei care se înscriau erau contactați de tutori, iar activitatea se derula la ziua și la ora care erau convenite

Rep: Au avut nevoie profesorii de o perioadă de reacomodare cu noul sistem al Centrului de Învățare?

B.C.N: Toți cred că am avut nevoie de o astfel perioadă de acomodare. Este o manieră nouă de lucru, de organizare, de realizare a livrabilelor absolut necesare într-un astfel de proiect, dar lucrurile au decurs bine de la început și, în scurt timp, foarte bine, pentru că am avut întâlniri de analiză săptămânale și chiar mai des, dacă s-a impus, tot în manieră online, iar îmbunătățirile, firești, s-au făcut pe parcurs și foarte repede

Citeste si   Studenții TUIAȘI dau viață campusului! În Tudor Vladimirescu s-a inaugurat un PARC cu mobilier URBN unic în IAȘI

Rep: Câte întâlniri online au fost și cati studenti au participat la ele?

B.C.N: De la începutul pandemiei și până la finalul anului universitar vorbim de un număr de peste 240 activități online, la care au participat peste 2800 de studenți de la toate facultățile Universității.

Rep: Cum au decurs orele de consiliere individuală?

B.C.N: Studenții care au optat pentru consiliere individuală – nu puțini la număr – s-au înscris fie pe platforma special concepută în acest sens, fie ne-au contactat prin intermediul adresei de e-mail a Centrului de Învățare, în ambele cazuri fiind respectate confidențialitatea datelor și a chestiunilor semnalate/discutate. Apoi au fost contactați de colegii psiho-pedagogi responsabili cu acest tip de activitate, întâlnirile derulându-se pe multiple canale de comunicare, cu fiecare student în parte, ori de câte ori a fost nevoie

Rep:Care a fost feed-back-ul primit de la studenți și de la cadrele didactice?

Citeste si   Liceul TEORETIC de Informatică „Grigore Moisil” IAȘI - Cum ar fi ȘCOALA pe INSTAGRAM?

B.C.N: Cred că numărul mare de studenți prezenți la aceste activități pe toată durata derulării lor reprezintă un prim mesaj pozitiv. În al doilea rând, feed-back-urile care au fost date prin intermediul paginii de facebook a Centrului, cele care au fost transmise colegilor la finalul activităților și pe care le-am primit și noi, contactându-i pe unii studenți și cerându-le un punct de vedere în urma experienței avute, ne fac să fim convinși de faptul că Centrul și-a împlinit la fel de bine menirea și în această perioadă.

Colegii s-au adaptat repede, să nu uităm faptul că sunt cadre didactice și au susținut activități online în toată această perioadă -, așa că nu a fost o provocare suplimentară, decât poate, uneori, în privința organizării activităților. Au primit, în schimb, sprijin imediat din partea voluntarilor și a echipei de management, astfel încât orice problemă apărută a fost imediat depășită. Sigur, din discuțiile pe care le avem în cadrul întâlnirilor noastre, reiese clar că ne e dor de maniera de lucru față în față și de eficiența acesteia

Rep: Aveți un mesaj pentru cadrele didactice ce activează în cadrul Centrului de învățare și pentru studenții UAIC?

Citeste si   Vasilică TOMA, șoferul de la Târgu-Frumos rămâne PARLAMENTAR! Ion VĂTĂMANU l-a vrut în LEGISLATIVUL ROMÂNIEI

B.C.N: Mesajul pentru studenți este că Centrul de Învățare îi așteaptă din toamnă într-un spațiu extins, uneori spațiul pe care îl aveam până acum era insuficient pentru numărul mare de participanți sau pentru activitățile care se derulau concomitent, aceasta în speranța că vom putea relua cursurile în manieră clasică. Dacă vom continua online, îi asigurăm de aceeași implicare, deschidere și disponibilitate din partea noastră de a le fi alături și de realiza aceeași varietate de activități uneori, la sugestia lor.

De asemenea, vom proceda la aceeași selecție riguroasă a tutorilor care colaborează cu CI al UAIC, în acord cu valorile asumate de Centru: Calitate, Competență, Performanță. I-aș mai sfătui pe studenți să investească în educație și în formarea lor continuă – cea mai bună investiție cu putință – sfat la care ne raportăm și noi, cadrele didactice, pentru că e o mare primejdie așa cum mărturisea, odinioară, Nicolae Iorga) să ajungi a fi mulțumit de tine însuți, din punct de vedere al pregătirii tale.

Colegilor le transmit același mesaj de deschidere din partea CI și le mulțumesc  pentru încredere și pentru colaborarea deosebită de până acum, având încredere în evoluția acestui proiect iportant al UAIC.


Share
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ