Liceul Agricol Miroslava combate abandonul scolar prin proiecte europene

Combaterea parasirii timpurii a scolii. Noi strategii pentru inovare și bune practici “(C.E.L.S ) este un proiect inițiat de Liceul Tehnologic Agricol “Mihail Kogălniceanu”, Miroslava în scopul diminuării ratei de abandon școlar.

Proiectul în valoare de 31100 euro, depus pe Acțiunea Cheie 1 – Educație școlară, este finanțat prin programul Erasmus + și se desfășoară în perioada septembrie 2019-septembrie 2020.

Centrat pe diminuarea abandonului școlar, proiectul vizează dezvoltarea de competențe pentru un numar de 12 cadre didactice din cadrul liceului Miroslava, care vor participa la 3 fluxuri de formare, în 3 țări europene.

În primul flux, 4 membri din echipa de implementare au participat, în perioada 2-7 decembrie 2019, la cursul “Design the positive:positive thinking, positive communication and positive school spaces”, organizat de Europass Teacher Academy – Florenta, Italia. In cadrul cursului, aceștia au învățat să creeze proiecte prin care să sporească o abordare pozitivă a școlii și a educației în general.

 Printre temele abordate în cadrul cursului, amintim: Positive psychology in schools, Character strengths for empowerment, Positive communication and positive discipline, Motivation and fun, Burnout prevention, Mindfulness for stress reduction, self-compassion and gratitude, Positive spaces and design. Subiecte de actualitate care au permis și o abordare interculturală, în contextul în care, la acest curs au participat și profesori din Grecia, Polonia.

Astfel, cursul de formare care a avut loc în Florența a fost un prilej de dezvoltare profesională și a facilitat un schimb de bune practici eficient și cu efecte pe termen lung

Desigur, un stagiu de formare finanțat prin programul Erasmus+ facilitează și un dialog intercultural care, pe termen mediu și lung, lărgește orizontul de percepție a asemănărilor și diferențelor culturale.

În cel de-al doilea flux, 4 cadre didactice vor participa la cursul “Stimulating creativity and innovation/future classroom methodology of teaching” care va avea loc în februarie 2020, în Lisabona, Portugalia. Obiectivele principale ale acestui curs sunt: îmbunătățirea stimei de sine a elevilor prin încurajarea gândirii lor creative și stimularea imaginației lor, creșterea motivației pentru învățare, dezvoltarea implicării active și constructive a elevilor în munca de la clasă, schimbul de experiențe și practici interculturale în procesul de învățare prin cooperare și colaborare, creativitate și inovare, punerea în practică a principiului “cadrele didactice devin din când în când elevi, iar elevii învață”. Acest curs include vizite la “Școli de viitor” și schimburi de idei cu profesorii, într-un mod practic.

În cel de-al treilea flux, 4 cadre didactice vor participa la cursul “Stop! Qualitative classroom management and innovative strategies to fight against early school leaving”, care va avea loc în iunie 2020, în Sevilia, Spania

Acesta include cercetarea, teoriile și aplicațiile în practică, în vederea realizarii și susținerii mediilor de învățare pozitive și productive pentru toți elevii. Profesorii vor explora propriile valori și credințe, vor descoperi o varietate de metodologii actuale și din trecut ale managementului clasei și vor experimenta lucrul cu diverși elevi.

Pe termen lung, acest proiect va duce la creșterea vizibilității școlii în comunitate,motivarea elevilor pentru învățare, dezvoltarea dimensiunii europene a instituției, lărgirea orizontului de dezvoltare personală și instituțională, diversificarea strategiei de management, promovarea unei educații de calitate centrate pe elev, raportarea standardelor de calitate la nivelul standardelor europene, promovarea unui nou tip de cultură organizațională, bazat pe transparență, comunicare”, a declarat coordonatorul proiectului, prof. Oana Simionovici.

LĂSAȚI UN MESAJ