Share

Mai multe persoane au primit în ultima perioadă anumite mesaje pe Whatsapp, prin care le erau oferite vouchere false la Lidl sau Adidas, a anunțat Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Națională (CERT-RO).

În ultimele zile, CERT-RO a fost înștiințat cu privire la propagarea unor campanii de tip scam, trimise prin WhatsApp. În mesaje, erau copiate şi utilizate în mod abuziv identitatea vizuală a firmelor Adidas și Lidl.

Mai exact, este vorba despre un link, pe care dacă îl accesezi, ești redirecţionat către un chestionar, la finalul căruia ți se promite un voucher de cumpărături. Doar că, pentru a intra în posesia voucherului respectiv, ești obligat să apeși butonului „distribuie”, iar mesajul ajunge la toate contactele tale.

CERT-RO recomandă:

„Citiţi cu atenţie instrucţiunile oferite şi fiţi atenţi la exprimare, ortografie sau corectitudinea gramaticală a textului! În cazurile prezentate, mesajul este unul extrem de prost redactat în limba română, unul evident tradus automat din alte limbi; dacă aţi introdus pe astfel de site-uri date personale, date de acces la conturi sau date financiare, schimbaţi parolele pentru conturile aferente, activaţi autentificarea în doi paşi (acolo unde există) şi notificaţi de urgenţă banca, dacă aţi introdus date de card.

 
În cazul în care sesizaţi tranzacţii suspecte din cont şi aţi suferit pagube financiare, ne puteţi scrie despre cazul dvs. la adresa alerts@cert.ro. Pentru deschiderea unei investigaţii, va fi totodată necesar depuneţi o plângere la cea mai apropiată secţie de Poliţie”.

„Așa cum ați sesizat, suntem ținta unor campanii online care folosesc în mod abuziv numele nostru. Campaniile nu au fost inițiate de către noi și am făcut demersurile necesare pentru ca activitatea abuzivă a acestor site-uri să fie închisă.

Monitorizăm apariția unor noi astfel de site-uri, care folosesc în mod fraudulos numele Lidl, și vă vom ține la curent în legătură cu posibile astfel de situații tot aici, pe pagina noastră oficială de Facebook. Recomandarea noastră rămâne aceea de a nu accesa site-urile respective. Siguranța clienților noștri este prioritară pentru noi, chiar și atunci când vorbim despre mediul online. Vă mulțumim”, a scris, la rândul său, Lidl, pe Facebook


Share
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ