Share

A ieșit la iveală propaganda populistă și minciuna lansată pe piață de tandemul conjunctural Alexe-Chirica. Planul de investiții NextGenerationEU prin care România vrea să investească 30 miliarede euro în infrastructura mare de importanță strategică nu include Autostrada A8 sau Autostrada Unirii în proiectele de mare anvergură.

Singura referire la A8 este la investiții de mică amploare, tronsonul Lețcani Vest – Centura Iași – Iași Dacia

În schimb, Autostrada Buzău – Focșani în valoare de  420 milioane euro și pe lungime de 72 km; Autostrada Focșani – Bacău în valoare de 640 milioane euro, lungime de 109,3 km; Autostrada Bacău – Pașcani + Legătura la Piatra Neamț:  valoare de 865 milioane euro, lungime de 81,2 km; Autostrada Pașcani – Suceava – Siret, valoare de 638 milioane euro, lungime de 101,5 km sunt catalogate ca investiții majore. S-a ajuns la situația hilară ca Pașcaniul să ajungă conectat la o viitoare autostradă înaintea Iașului.

Vedem cum Bacăul, care este controlat de PSD prin Dragoș Benea reușește să intre pe traseul unei autostrăzi, A13, în timp ce Iașul, liberal din plin după alegerile locale, rămâne în afară.  Tronsonul A8, trecut la investiții de mică anvergură este atât cât să creadă ieșenii că Guvernul nu i-a uitat de tot.

Practic, Guvernul Ludovic Orban susține ceva ce a început Guvernul Viorica Dăncilă. Este știut că în campania electorală pentru alegerile prezidențiale din 2019, Viorica Dăncilă a mers cu bicicleta pe Centrua Bacăului.

În schimb Mihai Chirica a cumpărat cu 400 000 euro 21 autobuze second hand in Germania și Olanda (9 dintre ele au o lungime de 18 metri, iar 12 au 12 metri), prin compania Bus & Coach Group SRL din București.

Așadar, unul din marile orașe poluate ale țării ajunge să primească viitoare rable ieșite din circulație în state membre ale UE

Practic, Autostrada Unirii a fost o declarație propagandistică a PSD, în Anul Centenarului  2018, pe care și PNL și-a asumat-o, iar Mihai Chirica și Costel Alexe au trâmbițat că Guvernul PNL va realiza conectarea Moldovei de Transilvania singurul astfel de obiectiv major, strategic din ultimele trei decenii. De menționat, este că până acum, cel mai mare proiect de traversare a Carpaților rămâne Transfăgărășanul, urmat de Transalpina. Primul a fost finalizat înainte de 1989, celălalt după 1989, dar nu are anvergura primului.

Așadar, marile investiții pe care le-ar fi atras Autostrada A8 vor rămâne o himeră, iar Costel Alexe și Mihai Chirica își dovedesc impostura. Practic, de la ultima întâlnire a lui Costel Alexe cu Ministrul Fondurilor Europene, Costel Alexe, Președintele Consiliului Județean Iași s-a întors cu mâinile în buzunar, în timp ce Bacăul, județ dominat de PSD are șansa de a se conecta la o autostradă care să îl lege de Suceava, județ controlat de PNL.

Scopul lui Mihai Chirica și al lui Costel Alexe a fost în realitate distrugerea PSD ca forță politică, urmând ca Moldova și Iașul să rămână sub veșnica zodie a subdezvoltării și sărăciei, deși Iașul a devenit cel mai populat județ al României după București, iar Iașul ca oraș a rămas cu mult în urma Clujului care a reușit să obțină realizarea metroului (infrastructură urbană subterană prezentă numai în București).

           

           


Share
DISTRIBUIȚI

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ