Share

Performanţa elevilor români pe scala generală de Ştiinţe la testarea OECD-PISA din 2015 s-a îmbunătăţit semnificativ faţă de 2006, România situându-se pe poziţia 48 din 70 de ţări, fiind la acelaşi nivel cu ţări precum Columbia, Israel, Portugalia şi Qatar, potrivit Ministerului Educaţiei.

“Pe scala generală de Ştiinţe (domeniu principal în PISA 2015), România a înregistrat un scor mediu de 435 puncte, ocupând poziţia 48 din 70 ţări/economii cu baze de date validate. Din acest punct de vedere, România face parte din grupul de 11 ţări (între care Columbia, Israel, Portugalia şi Qatar) a căror performanţă medie la Ştiinţe s-a îmbunătăţit semnificativ între 2006 şi 2015. Scorul mediu la ştiinţe al ţărilor OECD este de 493 puncte”, potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Educaţiei remis luni seară MEDIAFAX.

Astfel, pe primele locuri se poziţionează Singapore (556 puncte), Japonia (538 puncte), Estonia (534 puncte), Taipei-China (532 puncte), Finlanda (531 puncte) şi Canada (528 puncte). Din această perspectivă, rezultatele României pot fi comparate cu cele obţinute de state/economii precum Emiratele Arabe Unite, Uruguay, Cipru, Moldova, Albania şi Turcia, transmite MENCS.

În ceea ce priveşte scala generală de Citire/Lectură, România a înregistrat scorul mediu de 434 puncte (în creştere faţă de 2009 – 424 puncte), având performanţe similare cu Uruguay, Bulgaria sau Trinidad-Tobago şi superioare faţă de Mexic şi Thailanda.

“Pe scala generală de Matematică, de asemenea domeniu secundar în PISA 2015, România a înregistrat scorul mediu de 444 puncte (445 puncte în 2012, când Matematica a fost domeniu principal), având performanţe similare unor ţări precum Grecia, Bulgaria, Cipru sau Argentina şi peste Turcia, comparativ cu administrarea din 2012”.


Share
DISTRIBUIȚI
Buna dimineata Iasi isi asuma datoria primordiala de a relata adevarul, indiferent de consecintele ce le-ar putea avea asupra sa, obligatie ce decurge din dreptul constitutional al publicului de a fi corect informat!

LĂSAȚI UN MESAJ