Share

Astăzi, în cadrul rubricii ”Interviul Săptămânii”  îl avem alături de noi pe Vasile MORARU, directorul general al brand-ului regional ”Roade și merinde”.

Misiunea celor de la ”Roade și merinde” este stimularea comunității din jurul Municipiului Iași și regiuni Nord-Est și construirea unui sistem regional sustenabil și echitabil pentru consumatori.

Rep.: Care a fost motivația din spatele acestei afaceri și care a fost sursa de finanțare în momentul deschiderii?

Am încercat în acești ani să mă regăsesc ca valori și principii în cerințele clienților”

Vasile MORARU: Totul a început în urmă cu cinci ani, iar motivația a fost în primul rând crearea unei mici afaceri care să reflecte totodată și modul de viață al meu și al familiei mele.

Am încercat în acești ani să mă regăsesc ca valori și principii în cerințele clienților. În primul rând pot spune că sunt legat de mâncarea sănătoasă și de pământ deoarece părinții mi-au transmis acest lucru. În al doilea rând am o legătură strânsă cu ecologia, activând de foarte mulți ani în acest domeniu, iar aceste două lucruri au fost completate după ce, cei trei copii ai mei și ai soției au apărut pe lume. De ce spun asta? Deoarece am considerat necesară creșterea lor să fie făcută într-un mediu sănătos și cu produse pe măsură.

Citeste si   Vasilică TOMA, șoferul de la Târgu-Frumos rămâne PARLAMENTAR! Ion VĂTĂMANU l-a vrut în LEGISLATIVUL ROMÂNIEI

Generarea unui cost cu produse naturale și locale a fost unul dintre obiectivele de bază care a dus la dezvoltarea afacerii la nivel regional.

Rep.: Care a fost feedback-ul cumpărătorilor în momentul deschiderii și ce va motivat să continuați?

Pot spune că am crescut natural, fără prea multă reclamă”

V.M.: Modelele de costuri cu produse locale le-am studiat înainte de punerea în practică a acestei idei de afaceri. Am constatat că cererea pe piață este una mare și am rămas plăcut surprins când am văzut că sunt mulți tineri care își doresc să beneficieze de un asemenea serviciu.

Când noi am deschis, nu exista ceva asemănător în zona noastră. Feedback-ul la început a fost unul neașteptat de bun, mai ales că oamenii la început nu înțelegeam conceptul, iar din curiozitate ne-au descoperit și în momentul de față ne sunt clienți fideli.

Citeste si   Studenții TUIAȘI dau viață campusului! În Tudor Vladimirescu s-a inaugurat un PARC cu mobilier URBN unic în IAȘI

Pot spune că am crescut natural, fără prea multă reclamă! Singura reclamă care a fost făcută la început venea din partea clienților care ne recomandau după ce comandau de la noi.

Devenind vizibili am accesat un program și în momentul de față ne aflăm în top 5 firme din  România care aplică programul american pentru promovarea produselor locale.

Perseverența și motivația din partea clienților m-a ajutat la dezvoltarea acestei afaceri.

Rep.: Trecem cu toții printr-o perioadă dificilă, iar majoritatea antreprenorilor din România au fost afectați de pandemia de COVID -19. Cât de afectată a fost afacerea dumneavoastră în această perioadă? Au scăzut vânzările?

V.M.: Înainte de a începe pandemia noi eram organizați cu privire la livrările pe care urma să le facem. Istoric vorbind, noi am început acum cinci ani cu livrări la domiciliu, ulterior am dus totul spre livrări din puncte fixe, iar pandemia ne-a prins fix în momentul în care deschideam un magazin.

În online am avut livrări foarte multe, iar din luna mai am început să avem și vânzări la magazinul deschis în Iași.

Citeste si   Proiectul ”Fii RESPONSABILĂ de sănătatea ta” inițiat de IRO IAȘI are ca SCOP prevenirea CANCERULUI de SÂN

Rep.: Ce sfaturi le oferiți celor care doresc să își deschidă o afacere în Iași?

Înainte de a investi banii într-o afacere, studiază concurența, clienții și gândește-te la produsul pe care dorești să îl înaintezi oamenilor”

V.M.: În primul rând vreau să ofer un sfat celor care fac legile în țara aceasta! Trebuie creat la nivelul țării un cadrul legislativ prin care tinerii să poată să exerseze un prototip de afacere la început, nu să li se impună să își facă acte din prima clipă a deschiderii. Legea trebuie să le permită tinerilor să se antreneze într-o afacere, deoarece orice început este greu.

Orice ar începe un tânăr este imperios necesar să își scrie pe o hârtie toate ideile pe care le are legat de planul de afaceri.

Înainte de a investi banii într-o afacere, studiază concurența, clienții și gândește-te la produsul pe care dorești să îl înaintezi oamenilor. Este greșit să mergi pe entuziasm și nu pe pragmatism în domeniul afacerilor.


Share
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ