Mugurel LAICU: ”Când Chirica nu știe ce are de făcut atacă oamenii

După atacul conducerii CJ Iași, Maricel Popa, împotriva primarului Mihai CHIRICA, Mugurel LAICU îi atrage atenția lui CHIRICA asupra riscurilor care planează asupra proiectului Centurii Iași-Sud.

Mugurel LAICU: ”În buna tradiție, atunci când vede că este încolțit, primarul Iașului nu răspunde punctual întrebărilor, ci se lansează în atacuri la adresa celor care i le-au formulat. Așa vedem că se întâmplă și acum, când, după ce i-am atras cât se poate de explicit atenția asupra riscurilor care planează asupra proiectului Centurii Iași-Sud, destinată traficului greu, primarul Mihai Chirica răspunde printr-un comunicat obraznic și total rupt de realitate. Concret, d-sa se contrazice din start, când spune că „Primăria Municipiului Iași susține realizarea șoselei de centură – varianta Sud!”.

Mugurel LAICU: ”Cum susțineți acest proiect, , domnule primar, dacă de zece ani nu ați mișcat un pai pentru realizarea acesteia”

Mugurel LAICU: Mai mult, dl Chirica subliniază că „Primăria Municipiului Iași s-a angajat, prin emiterea unei Hotărâri de Consiliu Local (nr. 267/2009) și alte adrese, că va susține în mod concret realizarea acestei investiții.  Actele mai sus amintite sunt și astăzi valabile și au fost transmise încă de atunci ministerului de resort

Păi să vedem ce spun acele acte, domnule Chirica:
– 26 mai 2009 – HCL 267 (vezi facsimil) prin care, la art. 1, transferă traseul VO a municipiului Iași din administrarea Primăriei în administrarea Ministerului Transporturilor – Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale, în vederea realizării investiției.

– minuta din 17.07.2009 – Consecutiv acestei HCL, are loc o întâlnire între reprezentanți ai Primăriei, Ministerului Transporturilor și a agentul economic desemnat în proiectarea și execuția Variantei de Ocolire a Municipiului Iași – etapa 1 și 2, consecutiv se elaborează o minută, 67257/17.07.2009 (vezi facsimil), care stabilește măsurile de avut în vedere, conform analizei din teren, măsuri care prevedeau printre altele:

– lărgirea b-dului Poitiers de la 4 la 6 benzi, cu alocare a 3 m pentru fiecare bandă, exceptând racordurile unde dimensiunile se modifică;
– relocarea stâlpilor ce susțin rețeaua electrică a transportului cu troleibuze, iluminatul public și alți consumatori;

– mutarea rețelei de iluminat public prin subteran.

– adresa din 25.08.2009- un nou angajament al dlui Chirica, în calitate de șef al Direcției Tehnice a Primăriei, de la acea dată, prin care se arată că, „pentru a nu fi afectat bugetul investiției”, lucrările de relocare a utilităților vor fi efectuate pe cheltuiala municipalității.

Mugurel LAICU: ”Despre ce susținere și ce respectare a angajamentelor mai vorbim, d-le Chirica?

După aceasta, odată recepționat punctul de vedere al Primăriei prin adresa menționată mai sus, au fost demarate procedurile pentru întocmirea Studiului de Fezabilitate, care trece de toate fazele, inclusiv de aprobarea indicatorilor economici și a finanțării, de către Guvernul României. Iar atunci când CNAIR și constructorii participanți la licitație au întrebat cum rămâne cu utilitățile, primarul Iașului o dă din colț în colț și nu mai recunoaște nimic”, a mai declarat Mugurel LAICU.

Mugurel LAICU: ”Oare dacă ar fi să vă construiți a șaptea vilă pe traseul șoselei de centură a Iașului, tot așa v-ați fi mișcat?”

Suntem siguri că Hotărârile de Consiliu Local și relocările de utilități s-ar fi emis mult mai rapid!  Așa cum s-au emis și autorizațiile de construcție pentru diverșii afaceriști din zonă, fără a se ține în niciun fel cont de utilități, ca să nu mai spunem de minime reguli
Pentru a nu mai lungi vorba,nu ne așteptam la altceva din partea acestui Baron Munchauzen”, a încheiat Mugurel LAICU.

LĂSAȚI UN MESAJ