Primăria MOGOȘEȘTI-SIRET a plătit 37 000 de EURO pentru servicii de IT

În acest an, primăria MOGOȘEȘTI-SIRET a încheiat șapte contracte cu firma EBS SOFTWARE pentru servicii de IT (site, mentenanță, găzduire), servicii de instruire și sistem informatic integrat pentru managementul documentelor și arhiva electronică.

Cu doar un an vechime și cu 0 angajați, EBS SOFTWARE SRL a obținut primele sale contracte cu Primăria MOGOȘEȘTI-SIRET în luna martie a acestui an.

Conform SICAP, prima achiziție a primăriei Mogoșești-Siret, din data de 26/03/2019, a constat în ”Servicii de creare si configurare sistem informatic de posta electronica securizata” pentru aceste servicii s-a plătit suma de 9500 RON.

Tot în aceeași zi s-au mai contractat și ”Servicii de administrare, mentenanta si gazduire a portalului web si posta electronica” pentru aceste servicii primăria a mai scos din buget 9500 de RON dar și pentru ”Servicii de gazduire pentru operarea de site-uri WWW (World Wide Web)”s-au mai  platit 450 RON.

Mulțumiți fiind de serviciile oferite de firma prestatoare, două luni mai târziu EBS SOFTWARE dă lovitura la primăria Mogoșești-Siret cu încă 2 contracte în valoare de 72.650 RON. Serviciile prestate constau în ”Servicii de mentenanta sistem informatic de securitate” 1400 RON și ”Diverse pachete software si sisteme informatice – (Sistem informatic integrat pentru managementul documentelor si arhiva electronica)” -71.250 RON.

În lunile iunie respectiv august primăria a mai facut 3 achiziții de la EBS SOFTWARE SRL, valoare totală 84 550 RON

Prima achiziție a constat în ”Servicii de analiza si de programare de sisteme” pentru analiza si configurare sistemului informatic integrat, instalare si configurare pentru arhiva electronica si management pe documente conform specificului si structurii institutiei, primăria a plătit suma de 30 875 RON.

La începutul lunii august s-au achiziționat ”Servicii de ajutor pentru utilizatori” care constau în servicii de instruire utilizatori pentru operare sistem informatic integrat

Servicii de instruire a utilizatorilor desemnați de Achizitor pentru operarea sistemului informatic integrat pentru managementul documentelor și arhivă electronică.Serviciile de instruire se prestează pentru grupe de maxim 6 utilizatori din partea Achizitorului.

Astfel, numărul total de grupe este egal cu numărul total de utilizatori desemnați împărțit la 6, rotunjit, numărul de ore de instruire necesare unui utilizator este stabilit de către Prestator în funcție de complexitatea sistemului, diversitatea nevoilor birocratice, pregătirea și competențele profesionale ale personalului, suma plătită de primărie … 30 875 RON.

O săptămână mai târziu au mai fost contractate ”Servicii de asistenta pentru software” constând în ”servicii lunare de mentenanță pentru sistemul informatic integrat

Plata se va face eșalonat, lunar pe o perioada de 24 de luni, cu începere de la încheierea contractului. Obiectul prezentului contract este achiziția a unor servicii de administrare, întreținere, mentenanță, suport tehnic, consultanță software și actualizare de versiune pentru sistemul informatic integrat pentru managementul documentelor și arhivă electronică, în temeiul Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului, privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind liberă circulăție a acestor date” aceste servicii au mai scos din bugetul primăriei încă 22 800 RON.

Valoarea totală a contractelor – 176 650 RON

EBS SOFTWARE SRL, înființată în anul 2018 și are ca obiect de activitate ”activități de realizare a soft-ului la comandă”. Cu 0 angajați, EBS SOFTWARE SRL a raportat pe anul 2018 o cifră de afaceri de 2,520 lei și un profit de 1,840 lei.

Asociații în firmă sunt Florin FRUNZĂ și Dumitru TALPĂU, ambii deținând câte 50% din acțiuni.

Am dorit să aflăm un punct de vedere de la edilul comunei, Damina BUTNARIU, referitor la achizițiile facute de primărie. Nu mică ne-a fost mirarea când primarul a declarat că nu știe mare lucru despre această speță, că nu cunoaște detalii referitor la achiziții și cu atât mai puțin sume…dar totuși NU CREDE ca suma plătita de primărie pentru serviciile mai sus enumerate ar fi atât de mare.

Nu cunosc absolut deloc situația, bănuiesc că sunt mai multe licitații încheiate cu această firmă, dar nu m-am ocupat eu de aceste proiecte. Știu că protecția datelor era necesară la primărie, dar nu cunosc mai mult. Nu cunosc și nici nu am cunoștință de cauză în detaliile tehnice despre acest subiect.

Departamentul de achiziții publice s-a ocupat de toate formalitățile. Banii primăriei îi gestionez eu, cu cei din cadrul departamentului de contabilitate, dar situația acestor proiecte nu o cunosc. Am fost contactat și în trecut cu privire la aceste achiziții, dar nu eram la curent cu detaliile acestora și nu cunosc situația nici în momentul de față.

Despre firmă nu cunosc nimic, nu sunt rude cu mine, nu știu nimic, doar că au fost prezenți la licitație și li s-a înmânat lor aceste proiecte”, Damian BUTNARIU primarul comunei MOGOȘEȘTI-SIRET.

Acest material poate avea și un scop informativ pentru primarul de MogoșestiSiret sub două aspecte:

  1. poate ia și dumnealui la cunoștință de sumele mari cheltuite în primăria pe care o conduce și, totodata
  2. poate ajunge să evalueze corect natura supradimensionării acestor valori în raport cu ofertele corecte și reale din piață.

LĂSAȚI UN MESAJ