Share

La inițiativa conducerii Școlii Gimnaziale Deleni, luni – 28 octombrie –  a avut loc un atelier de parenting conștient, activitate din cadrul proiectului județean „Școli prietenoase în comunități implicate”, inițiat de ISJ Iași, alături de partenerii săi – Asociația HoltIS și Fundația COTE și desfășurat în cadrul proiectului de școală „Pas cu pas spre reușită”

La workshop au participat peste 100 de părinți ai elevilor participanți la proiect, ocazie cu care d-na psiholog Liliana Bulgagiu a profitat pentru a realiza ceea ce chiar dumneaei numea „oportunitatea de a produce insight-uri parentale”. Profesor-psiholog cu peste 22 de ani de experiență profesională, 10 ani ca psihoterapeut și alți 3 ca formator parental, numeroasele experiențe în lucru cu elevii de vârste variate, o certifică drept specialist în acest demers binevenit.

Citeste si   Situaţia măsurilor întreprinse în judeţul Iaşi pentru a combate şi a împiedica răspândirea COVID -19

Tema acestei întâlnirii a fost „Siguranța emoțională”, având ca obiective principale: ilustrarea celor cinci limbaje ale iubirii, celor cinci „răni” pe care le imprimăm involuntar copilului, a unor strategii de stabilire a siguranței emoționale, relația vindecătoare copil-părinte, cu deschidere către întrebările și dialogul constructiv cu părinții și cadrele didactice participante.

Fiind un atelier care a mizat pe deschiderea și flexibilitatea participanților, d-na psiholog a făcut apel la capacitatea de „trezire”, de conștientizare a părinților, dorind astfel discuții prolifice și eficiente, fără judecarea alegerilor sau punctelor de vedere.

Citeste si   DSP a făcut anunțul! Câti elevi și profesori au fost infectați săptămâna aceasta cu noul Coronavirus

Aceste deschideri și noua perspectivă de tratare a problemei a adus în centrul discuției noțiunile de „echipă parentală” și a subliniat inexistența „copiilor sau părinților problemă”, așa cum suntem tentați să etichetăm deseori

Mizând pe disciplina pozitivă și cea comportamentală, d-na profesor a reușit crearea unui spațiu securizant emoțional prin conexiunea cu părinții, introducând elemente favorabile asimilării tehnicilor de interiorizare și autoanaliză a reacțiilor provocatoare, oferidu-le în cele din urmă participanților o hartă a  nevoilor ce stau în spatele comportamenetelor considerate problematice la copii.

Citeste si   Costel ALEXE către PRIMARUL PEDOFIL: „Te IUBESC ca pe tatăl meu!”

A dezvăluit participanților nu doar cele „cinci limbaje ale iubirii” și efectul benefic al „cercului siguranței”, dar le-a oferit soluții funcționale la comportamentele-tip specifice copiilor zilelor noastre. A stimulat astfel părinții în gestionarea propriilor reacții, îndrumându-i către iubirea neconditionată a copiilor, factor ce asigură o mai bună relaționare și cu scoala, implicit.


Share
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ