Share

Sindicatul Şoferilor din S.C.T.P. Iaşi a dat în judecată CTP, deoarece nu respectă PROGRAMUL de lucru al şoferilor şi vatmanilor. Aceştia lucrează pe salarii foarte mici şi sunt obligaţi să lucreze suplimentar şi să renunţe la zilele libere, pentru a putea să-şi întreţină familiile.

Conform codului muncii, un şofer sau vatman, ar trebui să lucreze 5 zile, după care să beneficieze de 2 zile consecutive de odihnă, ceea ce nu s-a întâmplat până în prezent.

Situaţia a luat o întorsătură, după ce compania a fost înştiinţată de faptul că a fost dată în judecată. În acest moment, se încearcă diferite programe de lucru, pentru oferi angajaţilor cele 2 zile libere consecutive, conform codului muncii.

Şoferii şi vatmanii sunt nemulţumiţi

În urma şedintei care a avut loc Joi 13/02/2020, în cadrul Secţiei 1, S.C.T.P., coordonată de Directorul Maricel GHERCA, şoferii au fost înştiinţati că vor beneficia de cele 2 zile de repaus consecutive, solicitate de către Sindicatul Şoferilor. Maricel Gherca, fiind întrebat de şoferi, ce se va întampla cu salariile acestora, întrucât nu vor mai lucra suplimentar, răspunde ferm că: ,,Veţi fi plătiţi pentru cât veţi lucra”.

Un sofer este angajat, în momentul de faţă, cu salariul ,,negociat de 2.500 de lei pe lună, plus sporurile aferente, conform C.C.M., la care se scad dările către stat de 45%, deci un şofer sau vatman nou angajat în S.C.T.P. Iaşi, câştigă, cu tot cu sporuri, în jur de 3.500 lei, din care scădem 45% dările, angajatul rămâne cu 1.925 lei în buzunar.

Citeste si   Vasilică TOMA, șoferul de la Târgu-Frumos rămâne PARLAMENTAR! Ion VĂTĂMANU l-a vrut în LEGISLATIVUL ROMÂNIEI

Pericol mare pe bani puţini

Personalul de bord din transportul public al Municipiului Iaşi, este expus zilnic pericolelor de accidente rutiere şi stresului maxim, aceste persoane inhalează zilnic aerul poluat de pe străzile Iaşului, ca urmare, sănătatea şi starea lor psihică este pusă în pericol.

Sindicatul şoferilor se luptă pentru drepturile angajaţilor

Contactat telefonic, Paulet Paul, reprezentantul Sindicatului Soferilor, confirmă faptul că a dat Societatea de Transport Public în judecată, pentru a-şi apăra drepturile angajatilor. D-ul Paulet este îngrijorat şi de faptul că odată cu liberele angajaţilor, se vor diminua semnificativ şi salariile acestora, să nu mai vorbim şi de numărul de autobuze, ce vor ieşi la stradă. Dacă astăzi ies câte 6 sau 8 autobuze pe fiecare traseu, în viitor, vor ieşi 4 sau 5 autobuze, deoarece se refuză creşterea salariilor pentru personalul de bord.

Citeste si   Patru unități de ÎNVĂȚĂMÂNT din județul IAȘI au solicitat suspendarea CURSURILOR în modalitatea ”faţă în faţă”

Merită să lucrezi în transportul public cu 1.500 sau 2.000 lei net?

Raspunsul a venit ferm NU.

“Nu se merită, deoarece noi suntem supuşi stresului continuu, pericolelor şi muncii care începe la ora matinală 4:40 în schimbul 1 şi se termină la ora 23:00 în schimbul 2. Deci un şofer care lucrează în schimbul 1 este obligat să se trezească la ora 3:00 dimineaţa, iar cel din schimbul 2 ajunge acasă după miezul nopţii, deci… merită acest sacrificiu la salariul de mizerie pe care îl luam? Nu merită, am ajuns precum slugile pe moşia altora, care profită de faptul că unii lucrează pe salarii mici şi nu mai au alte speranţe către mai bine.”

Conducerea unităţii, se scuză faţă de angajaţi, spunând că primăria nu alocă fonduri suficiente, către transportul public şi de aceea, nu pot creşte salariile, întrucât compania este în subordinea primăriei şi nu se pot face creşteri salariale, fără aprobarea acesteia.

Citeste si   Sentință DEFINITIVĂ pentru fostul SECRETAR al Primăriei Târgu-Frumos! Felicia SPULBER condamnată la ÎNCHISOARE cu suspendare

Share
DISTRIBUIȚI

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ