Share

Pandemia COVID-19 a afectat profund sectorul aviației civile, atât companiile aeriene, cât și aeroporturile suferind pierderi uriașe.

„Inițial, reluarea traficului aerian era prognozată pentru 2023, însă Marți, 28 Iulie 2020, Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) a anunțat o
prognoză actualizată”

 

„Cu zboruri anulate, pasageri mai puțini, transport de mărfuri redus în
contextul reducerii activității, coronavirusul a condus la cea mai
serioasă criză în domeniu după cea din 2009. Inițial, reluarea
traficului aerian era prognozată pentru 2023, însă Marți, 28 Iulie 2020,
Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) a anunțat o
prognoză actualizată, care arată că la nivel mondial recuperarea
traficului a fost mai lentă decât se aștepta.

În scenariul de bază,
traficul global de pasageri nu va reveni la nivelul pre-COVID-19 decât
abia în 2024, un an mai târziu față de prognoza inițială. Este de
așteptat ca și călătoriile scurte (short-haul) să se reia mai repede
decât cele lungi (long-haul). Pentru 2020, se preconizează că traficul
de pasageri global va scădea cu 55% față de 2019.” , a declarat Adriana Raia, Inspector Marketing la aeroportul „Ștefan cel Mare-Suceava” pentru Ziarul Bună Dimineața Suceava.

Pentru 2020, se preconizează că traficul de pasageri global va scădea cu 55% față de 2019

„Perspectiva pesimistă de recuperare are la bază o serie de tendințe
recente, cum ar fi eșecul statelor puternice (SUA în principal) de a
combate răspândirea virusului, traficul redus de pasageri în sectorul de
afaceri/corporativ (companii cu bugete semnificativ reduse și
predilecția pentru videoconferințe în detrimentul întâlnirilor în
persoană), și, nu în ultimul rând, încrederea scăzută a consumatorului
în fața preocupărilor legate de securitatea locului de muncă și
creșterea șomajului, precum și de riscurile de a contacta COVID-19 –
cererea scăzută pentru sectorul VRF (Visiting Friends and Relatives) cât
și pentru sectorul turistic.”, declarat Adriana Raia, Inspector Marketing la aeroportul „Ștefan cel Mare-Suceava” pentru Ziarul Bună Dimineața Suceava.

Adriana Raia a mai declarat că fiecare aeroport și fiecare operator aerian face parte din analiza acestui scenariu global. Complementaritatea se reflectă în prognoze, pentru că atâta timp cât nu există cerere din partea pasagerilor, nici companiile și nici aeroporturile nu pot înregistra trafic. Cu toate acestea, la nivel local, chiar și în scenariul pesimist, pasagerii din aria de captare a Aeroportului ”Ștefan cel Mare-Suceava” reprezintă un segment stabil ca predilecție pentru traficul aerian, dat fiind că multe persoane își desfășoară activitatea înafara granițelor țării și depind în mare măsură de conexiuni aeriene.

Citeste si   Cât de mult s-a SCHIMBAT viața unei familii din SUCEAVA după ce a ADOPTAT o FETIȚĂ: ”Foarte mulți OAMENI ajung la bătrânețe și REGRETĂ că nu au făcut acest PAS”

„Comparativ, la data de 30.07.2020 am procesat 93.602 pasageri față de 30.07.2019, când înregistram 238.229 pasageri”

 „Este adevărat că reluarea traficului aerian se va face treptat,
această situație fiind vizibilă în traficul de pasageri înregistrat pe
Aeroport. Comparativ, la data de 30.07.2020 am procesat 93.602 pasageri
față de 30.07.2019, când înregistram 238.229 pasageri. O scădere așadar
de 60.71%.

Recuperarea traficului se va face în funcție de evoluția
situației la nivel global, dar și în funcție de o serie de
particularități la nivel național, mai concret, în funcție de
restricțiile și condițiile de călătorie impuse de fiecare stat (fie de
origine, fie de destinație).

Este, deci, extrem de dificil de prognozat
când vor putea fi recuperate pierderile și când se va ajunge la o
situație favorabilă, chiar și raportat la nivelul anterior pandemiei.”, a mai declarat Adriana Raia, Inspector Marketing la aeroportul „Ștefan cel Mare-Suceava” pentru Ziarul Bună Dimineața Suceava.

Situația este sumbră, dar atât aeroporturile, cât și companiile sunt nevoite să se adapteze situației și să răspundă atât în fața riscurilor pandemiei, cât și cerințelor pasagerilor pentru a depăși situația dificilă.

Redresarea va depinde de specificul fiecărui aeroport (regional, hub), de evoluția și gestionarea pandemiei la nivel național și internațional, cât și de impactul acestora în comportamentul pasagerilor de a alege sau nu să călătorească cu avionul.


Share
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ