Primăria va aplica o procedură de eșalonare la plata taxelor și impozitelor locale restante. Un proiect de hotărâre în acest sens va figura pe ordinea de zi a ședinței din luna noiembrie a Consiliului Local

„Dând posibilitatea plății eșalonate a acestor datorii către bugetul local scăpăm de transformarea lor în muncă în folosul comunității și mai decomprimăm presiunea pe care, din punct de vedere fiscal, o punem pe rău platnici.

Astfel, vom reuși să salvăm de insolvență multe din companiile ieșene. (…) Vor putea să plătească eșalonat aceste datorii fără a le cere procedură de insolvență. Acolo unde simțim că nu mai putem recupera sumele sau nu se respectă planul de eșalonare vom interveni cu cereri de insolvență și faliment”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Care sunt condițiile de acordare

Pentru acordarea eșalonării la plată a obligațiilor de plată restante, contribuabilii – persoane fizice/juridice trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții, după caz:

  1. situația fiscală a contribuabilului să corespundă cu realitatea, la data eliberării certificatului de atestare fiscală;
  2. să aibă capacitate financiară de plată pe perioada de eșalonare; această situație se apreciază de organul fiscal pe baza programului de restructurare sau de redresare financiară ori altor informații și/sau documente relevante, prezentate de contribuabil sau deținute de organul fiscal;
  3. să aibă constituită garanția potrivit art. 8 din prezenta procedură;
  4.  să nu se afle în procedură de insolvență/faliment/dizolvare/lichidare potrivit legislației în vigoare;
  5.  să nu li se fi stabilit răspunderea în temeiul art. 169 din Legea 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență și/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 25 și 26 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscală;
  6.  să aibă depuse toate declarațiile fiscale la data eliberării certificatului de atestare fiscală.

    Perioada de eșalonare la plată va fi stabilită astfel:

În cazul persoanelor fizice:

-pentru sume (debit principal și accesorii) cuprinse între 300-3.000 lei perioada de eșalonare este de până la 1 an

-pentru sume (debit principal și accesorii) cuprinse între 3.001-6.000 lei perioada de eșalonare este de până la 2 ani

-pentru sume (debit principal și accesorii) cuprinse între 6.001-9.000 lei perioada de eșalonare este de până la 3 ani

-pentru sume (debit principal și accesorii) cuprinse între 9.001-12.000 lei perioada de eșalonare este de până la 4 ani

-pentru sume (debit principal și accesorii) peste 12.001 lei

perioada de eșalonare este de până la 5 ani

În cazul persoanelor juridice: pentru sume (debit principal și accesorii) cuprinse între 3.000-12.000 lei perioada de eșalonare este de până la 1, între 12.001-24.000 lei, perioada de eșalonare este de până la 2 ani, pentru sume (debit principal si accesorii) cuprinse între 24.001-36.000 lei, perioada de eșalonare este de până la 3 ani, pentru sume (debit principal și accesorii) cuprinse între 36.001-48.000 lei, perioada de eșalonare este de până la 4 ani, pentru sume (debit principal și accesorii) peste 48.001 lei, perioada de eșalonare este de până la 5 ani

Cererea contribuabilului de acordare a eșalonării la plată se va depune la registratura Direcția Generală Economică și Finanțe Publice Locale Iași sau se va transmite prin poștă cu confirmare de primire.

DISTRIBUIȚI
Buna dimineata Iasi isi asuma datoria primordiala de a relata adevarul, indiferent de consecintele ce le-ar putea avea asupra sa, obligatie ce decurge din dreptul constitutional al publicului de a fi corect informat!

LĂSAȚI UN MESAJ