Share

Infrastructura rutieră din municipiul Iași rămâne o problemă constantă pentru șoferii care sunt nevoiți să circule zilnic pe străzile mult prea aglomerate și degradate. Faptul că pe tronsoanele de drum principal nu există nici măcar piste de biciclete și trotuarele sunt foarte înguste îngreunează și mai mult circulația acestora.

 Mai mult decât atât, și semafoarele din principalele intersecții din oraș nu sunt corelate corect, și fragmentează traficul în loc să-l fluidizeze. Tot mai mulți șoferi din Iași acuză conducerea municipiului de dezinteres și așteaptă soluții de decongestionare a traficului, precum și reabilitarea drumurilor degradate.

Reporterii ziarului Bună Dimineața Iași au stat de vorbă cu prof. Silviu Gurlui, candidat la consiliul Județean Iași din partea Partidului Ecologist Român, acesta a declarat că este nemulțumit de cum se circulă pe străzile Iașului și că deja nu mai putem vorbi despre ore de vârf și ore mai relaxate iar singurul mod în care se poate descongestiona traficul ar fi construirea de pasarele sau pasaje subterane:

“Datorită pandemiei, traficul s-a mai redus, însă acum, în perioada stării de alertă, traficul a revenit, din păcate la cote foarte mari. Asta se întâmplă nu doar din cauza numărului mare de mașini, ci și din cauza că dirijarea traficului este extrem de defectuoasă. Nu mai există ore de vârf, de exemplu ora 8 sau ora 16. Acum, mai tot timpul avem un trafic extrem de intens. Sunt artere cunoscute, zonele de intrare în Iași (Bucium, Păcurari, strada spre zona industrială) unde este urgie.

Am stat aproape trei sferturi de oră că să ies din oraș, acest lucru este inacceptabil. Este trafic greu, mașini mari care poluează foarte tare dar sunt și mașini mici care sunt necontrolate, trec ITP-ul chiar dacă se vede că poluează. Traficul acesta nefluidizat duce la ambuteiaje și la un disconfort major. Este clar că fluidizarea este coordonată și de numărul mare de mașini dar și de infrastructură, care este depășită. “

Au existat în trecut mai multe idei de decongestionare a traficului, s-au instalat semafoare inteligente care ar fi trebuit să fluidizeze circulația, s-a încercat modificarea programului la unele școli și licee astfel încât să nu se mai formeze aglomerări dimineața, însă aceste „soluții” nu au rezolvat problemele, în condițiile în care în Iași se înmatriculează în jur de 45 de mașini în fiecare zi.

“Eu stau în bucium, vizavi de Plopii fară Soț și mi-este foarte greu în fiecare dimineața. Efectiv ies din bloc direct în coada de mașini care se întinde până la Hanul Trei Sarmale, iar timp de 40-50 de minute stau bară la bară.

Eu lucrez la o firmă în Podu Ros și chiar iau în calcul varianta unei biciclete sau a unei trotinete electrice. Până să am permis mergeam cu autobuzul și era și mai rău, mai ales vara, când stăteam în căldură și așteptam să înaintez“, a declarat un cetățean din Bucium.

Confrom datelor funizate de Institutul Național de Statistică, la sfârșitul anului 2019, Iașul înregistra un număr total de autovehicule înmatriculate de 193.205, adică aproape dublu față de în 2010 (106.086), din care 4013 erau noi, cu norme de poluare mai mari de euro 4.

Citeste si   7.753 cazuri noi de PERSOANE infectate cu SARS-CoV-2 pe teritoriul ROMÂNIEI

În momentul de față, primăria Iași caută diverse soluții pentru a relaxa și a descongestiona traficul. Spre exemplu, anul acesta a fost pus în discuții proiectul privind unirea a doua artere importante ( Trei Fântâni și Virgil Săhleanu) printr-un pasaj subteran cu o lungime de 230 de metri.

Viceprimarul Radu Botez, a declarat pentru ”Ziarul Buna Dimineața Iași” că există planuri pentru decongestionarea traficului din municipiu. Conform spuselor acestuia unele dintre proiecte sunt implementate sau se află în curs de implementare, după cum urmează:

“Avem câteva propuneri pentru a relaxa traficul ieșean, după cum urmează:

-Iasul este împărțit în două părți de răul Bahlui, astfel vom face sensuri unice pe cele două maluri: spre Tătărași pe malul stâng și întoarcere spre Podu de Piatră pe malul drept.

-Regândirea intersecției din Podu Roș. Este un sens giratoriu și astfel se circulă cu viteză redusă, dar dacă l-am transforma în intersecție semaforizată, ar crește viteza de deplasare și nu s-ar mai creea blocaje.

-Impunerea unei linii de cale ferată pentru transportul urban – crearea unui triunghi curbiliniu Ciurea-Holboca-Lețcani, cu un tren o dată la 20-30 de minute.

-În Nicolina se dorește circularea pe linia de tramvai doar a mijloacelor de transport în comun, taxi, uber iar pe linia de tramvai să nu mai existe trafic de mașini.

-Avem discuții despre problema centurii, vrem să deviem transportul greu pe str. Poities și să construim o traversare sub sau supra terana.”


Share

LĂSAȚI UN MESAJ