tramvaiul-41-revine-pe-podul-grant.-ce-trebuie-sa-stie-calatorii

 

Linia de tramvai 41 îşi reia circulaţia normală pe Podul Grant începând de sâmbătă dimineaţă, ca urmare a finalizării lucrărilor de consolidare a podului, a anunţat Societatea de Transport București STB SA într-un comunicat.

În prezent, tramvaiele 41 circulă între terminalele “Ghencea” şi “Piaţa Presei Libere” în ambele sensuri, având restricţie de circulaţie pe un singur fir (“la paletă”) în zona podului.

De un an de zile, circulația pe linia tramvaiului 41 a fost parțial oprită. Din aprilie 2019, au fost închise treptat bretelele de urcare/coborâre, a fost restricționat traficul rutier, iar pentru o perioadă a fost închisă totală circulația tramvaielor.

Primăria Capitalei, prin Administrația Străzilor și Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București, a anunțat vineri că a finalizat în doar nouă luni consolidarea și reabilitarea Podului Grant, pe tronsonul Turda – Crângași.

Însă tramvaiele NU vor circula de vineri, ora 21,30, până sâmbătă, ora 5,00, interval în care vor fi demontate piesele de cale utilizate temporar pentru circulaţia alternativă.

Pentru preluarea călătorilor de pe acest traseu, de la ora 20,00 va funcţiona linia navetă de autobuze 641 între terminalele “Ghencea” şi “Piaţa Presei”, pe bd. Ghencea, str. Braşov, str. Lujerului, Pasaj Lujerului, şos. Virtuţii, Calea Crângaşi, Pasaj Grant, str. Turda, bd. Mareşal Alexandru Averescu, bd. Mărăşti, bd. Expoziţiei.

Pe sensul spre terminalul „Piața Presei”, autobuzele liniei navetă 641 vor efectua opriri astfel:

· pe Bd. Ghencea, în staţia „Tudor Vladimirescu”, comună cu cea a liniilor de autobuz 122, 126, 173, 185, 221, 222 şi 385;

· pe Str. Braşov, în stația comună cu cea a liniilor de autobuz 173 şi 221, precum și în noile staţii „Oprire”, situate înainte de intersecţia cu Drumul Taberei – ramura de nord și înainte de Bd. Timişoara;

· pe Str. Virtuţii, în noua staţie „Oprire” amplasată după intersecţia cu Bd. Uverturii, apoi în stația comună cu cea a liniei de autobuz 178;

· pe Şos. Crângaşi, în stația comună cu cea a liniei de autobuz 178;

· pe Str. Turda, în noua staţie „Oprire”, amplasată după Pasajul Grant;

· pe Bd. Mareşal Alexandru Averescu, în noua staţie „Oprire”, amplasată după intersecţia cu Bd. Ion Mihalache;

· pe Bd. Mărăşti, în noua staţie „Oprire”, amplasată după intersecţia cu Str. Alexandru Constantinescu, apoi în stația comună cu cea a liniei de autobuz 330;

· în terminalul „Piaţa Presei Libere”, comun cu cel al liniei regionale R442.

Pe sensul spre terminalul „Ghencea”, autobuzele liniei navetă 641 vor efectua opriri astfel:

· pe Bd. Mărăşti, în cele două staţii nou înființate „Oprire”, amplasate în zona Institutului Agronomic şi după intersecţia cu Str. Alexandru Constantinescu;

· pe Str. Turda, în cele două stații „Oprire”, amplasate după intersecţia cu Bd. Ion Mihalache și înainte de Pasajul Grant;

· pe Şos. Crângaşi şi Str. Virtuţii, în stația comună cu cea a liniei de autobuz 178, precum şi în noua staţie „Oprire” amplasată înainte de Bd. Uverturii;

· pe Str. Braşov, în stația comună cu cea a liniilor de autobuz 105, 173 şi 221, precum și în noua staţie „Oprire” situată după intersecţia cu Bd. Timişoara;

· în terminalul „Ghencea”, comun cu cel al liniei regionale R425.

“Podul Grant, o legătură importantă între cartierele din nordul şi vestul Capitalei, nu a mai intrat în reparaţii de peste 12 ani. Expertiza tehnică a arătat că lucrările nu mai puteau fi amânate. În aprilie 2019, Podul Grant a intrat în consolidare şi reabilitare. Prima etapă a proiectului, între Turda şi Crângaşi, a fost finalizată într-un timp scurt, având în vedere că aici erau problemele cele mai grave. A fost modernizată şi calea de rulare a tramvaiului 41 după aproape 20 de ani. A doua etapă, pe sensul Crângaşi – Turda, va începe când vor fi primite toate avizele pentru restricţionarea etapizată a traficului”, afirmă primarul general, Gabriela Firea, citată în comunicat.

Lucrările de reabilitare şi consolidare a Podului Grant sunt realizate de Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje.

Valoarea totală a contractului, pentru ambele tronsoane ale podului, se ridică la aproape 12 milioane de euro

LĂSAȚI UN MESAJ