ideall.ro

Ipocrizia nu are limite pentru acești „apărători” ai bugetului local care argumentează ca prezența UBER în 

UBER are un impact major asupra mediului înconjurător

Dacă un argument în cazul acesta este creșterea numărului de noxe, ar trebui să luăm în calcul și tipurile de mașini folosite care ar propaga aceste substanțe în aer. UBER are condiții stricte în aceea ce privește mașinile care pot fi utilizate în cadrul serviiciilor. Mașina nu trebiie să fie mai veche de 15 ani (anul producției să fie minim 2003), să fie în 4/5 uși și cu maxim 7 locuri. De asemenea, nu se acceptă maşini care au însemne sau stickere. Maşinile şoferilor parteneri sunt curate, fiindcă sunt proprietate personală şi au grijă de ele. Cei care le conduc au o atitudine mult mai prietenoasă. UBER vine la orice comandă, la orice oră. Pe durata verii este obligatoriu aerul condiționat.

Cine poate garanta că mașinile taximetriștilor îndeplinesc asemenea cerințe? Nu vom merge atât de departe încât să spunem că la taxiuri se deschide portiera din mers. Totuși, toată rugina de la caroseria acoperită cu stikere și alte reclame ne poate duce cu gândul în altă parte.

Șoferii UBER fac transport în regim de taxi ILEGAL și nu plătesc TAXE

O altă minciună unde, la prima vedere, premisa ar putea fi plauzibilă. Oricât de simplu ar părea la prima vedere să devii șofer de UBER, acesta cerere trebuie să îndeplinească un număr de condiții, inclusiv angregarea la o societatea economică. În ceea ce privește entitatea juridică, șoferii au nevoie de o companie înregistrată in scopuri TVA sau se pot înregistra printr-o flotă parteneră independentă. În iași există deja câteva flote de acest gen.

sensodays.ro

Reprezentanții UBER România au precizat că subsidiara din România a companiei mamă, UBER Systems Romania, achită impozite statului român. „Veniturile generate prin platformă sunt declarate în Olanda, deoarece entitatea din această țară deține tehnologia. Subsidiara locală prestează activități de suport pasageri și șoferi, marketing și comunicare, pentru care plătește taxe, inclusiv pe profit”, spun aceștia. Şoferii parteneri achită impozite pe venit, contribuţii şi TVA intracomunitar.

Condiții net superioare în mașini, dar și șoferi mult mai înțelegători

Unul dintre motivele pentru care ieșenii aleg aplicaţiile online este starea proastă a autoturismelor taxi. Deşi au obligaţia efectuării ITP la şase luni, multe dintre maşini nu arată ca şi când pot circula în siguranţă. Şoferii de taxi vorbesc la telefon, fumează sau ascultă muzică în timpul curselor. Asta când nu se plâng de mărunţişul pe care îl câştigă. Şoferii de taxi obişnuiesc să refuze cursele pe distanţe scurte.

UBER nu poate refuza comenzi, însă şoferii parteneri pot da calificative mici pasagerilor care circulă pe distanţe scurte. Acest lucru face ca ratingul clienţilor să scadă, iar, în timp, aceştia nu vor mai putea efectua comenzi. „Până acum nu aveam informaţii că aceasta ar fi o practică, dar putem spune că la UBER nu există noţiunea de cursă prea scurtă”, ne-au spus oficialii UBER România.

România poate pierde 20 milioane Euro la bugetele naționale și locale din contribuțiile șoferilor UBER

Bugetele naționale și locale ale României ar putea pierde 20 de milioane de euro provenind din contribuțiile șoferilor UBER, conform companiei de contabilitate, taxe și audit JASILL. Compania lucrează cu sute de PFA-uri și SRL-uri ce oferă servicii de transport prin intermediul platformei UBER în România. Studiul a fost făcut în contextul dezbaterii pe marginea legii taximetriei, care ar urma să fie modificată prin OUG de către guvern și care ar putea duce la limitarea sau dispariția serviciilor de ridesharing în lipsa unei reglementări specifice a acestora.

Estimarea ia în calcul o contribuţie lunară medie de aproximativ 780 de lei pentru un șofer care conduce 6-8 ore pe zi, constând în TVA intracomunitar, taxe pe profit, taxe asigurări sociale, sănătate și impozit de venit plătite de un număr estimat de 10.0000 mii de șoferi parteneri din București, Brașov, Cluj Timișoara, și acum Iași care colaborează cu UBER în regim part time sau full time.

Marea majoritate a partenerilor, fiind SRL-uri (adică microîntreprinderi), plătesc taxe pe venit. Cei mai mulți sunt înregistrați doar pentru TVA intracomunitar și acest lucru asigură o colectare de 100% a TVA-ului colectat la bugetul statului, fără a avea posibilitatea la alte cheltuieli deductibile” a spus Flavius Jakubowicz, Partener Executiv în cadrul JASILL.

babyliss-romania.ro

LĂSAȚI UN MESAJ