În prima parte a lunii februarie va avea loc o nouă dezbatere ce va aduce în prim plan construirea unui nou sediu administrativ al Primăriei Iași

Deși proiectul a fost inițiat în 2017 de edilul orașului, în momentul de față nu se cunoaște cuantumul fondurilor necesare și sursa de finanțare. Primul pas important în realizarea acestui obiectiv constă în întocmirea Planului Urbanistic Zonal (PUZ).

Municipalitatea a publicat pe site-ul oficial documentația de aproape 30 de pagini a proiectului. Pentru prima dată, putem afla și numărul de locuri de parcare: 350, toate în subteran, pe două niveluri (50 locuri sunt pentru biciclete).

În documentație sunt oferite o serie de detalii privind propuneri de modificare a circulației în zonă, respectiv sensuri unice pe: str. Mănăstirea Dancu (dinspre Cuza Vodă) cu acces în parcajul subteran, pe str. Sf. Sava (spre str. Armeană) și o stradă nou creată de diagonală care unește intersecția str. Sf. Sava și str. Mănăstirea Dancu cu str. Costache Negri de-a lungul proprietății Liceului Teoretic Vasile Alecsandri (sens unic spre Costache Negri).

Accesul auto în zona studiată se va realiza din strada Mănăstirea Dancu, strada Sfântul Sava, strada Costache Negri și din strada nou propusă. De asemenea, circulație auto va rămâne pe aleea din spatele imobilelor de locuințe colective aliniate la strada Costache Negri.

Ocazional se va putea accede și din Bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt, precum și din strada Agatha Bârsescu pentru intervenții de urgență

Accesul pietonal se va realiza din strada Agatha Bârsescu, de pe Esplanada Teatrului Național Vasile Alecsandri și din bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt. Strada Agatha Bârsescu și strada Maestul Ion Baciu sunt propuse să devenă străzi pietonale.

Centrul administrativ ar urma să fie format din cel puțin trei corpuri de clădire prevăzute cu o legătură de acces subterană. Actualul sediu al Primăriei va rămâne funcțional parțial: în Palatul Roset-Roznovanu își vor desfășura activitatea în continuare 11 persoane: primar, viceprimari (două persoane), consilieri primar (trei persoane), secretar Consiliu Local, secretară primar, șef Serviciu Dezvoltarea Capacității Administrative și șef Biroului Comunicare.

LĂSAȚI UN MESAJ