Angajări masive la Institutul de Psihiatrie ”Socola” Iași

Ieri, 17.09.2019, Institutul de Psihiatrie ”Socola” Iași a scos la concurs 93 de locuri de muncă în cadrul spitalul, fiind destinate infirmierilor și asistenților medicali.

270 de persoane au fost prezente la prima probă a concursului care s-a desfășurat în intervalul orar 10:00-12:40.

A fost o marjă de 3-4 angajați pe un loc, pentru ambele categorii participante.

Cât timp le vor putea fi plătite salariile noilor angajați?!? Se va recurge în curând la principiul ultimii veniți, primii plecați?

Din perspectiva conducerii aceste angajări sunt necesare, spitalul având o deficiență a angajaților.

  1. A existat o analiză de oportunitate la baza luării deciziei de a scoate 93 de locuri de muncă la concurs?
  2. Există fondurile necesare susținerii din punct de vedere financiar a grilei de personal a Spitalului?
  3. Care este procentul cheltuielilor cu salariații din totalul veniturilor înregistrate de această unitate medicală?
  4. Se confruntă în prezent Spitalul de Psihiatrie Socola din Iași cu un deficit bugetar?

Acestea sunt întrebările pe care am dorit să i le adresăm managerului Oprișanu în contextul împovărării spitalului cu noi cheltuieli semnificative! Din păcate însă, singura analiză de oportunitate făcută de Gabriel OPRIȘANU a fost aceea că este mai bine pentru domnia sa să își ia concediu pe perioada desfășurării concursului.

Singura persoană disponibilă și capabilă să ofere minimul de clarificări a fost Dr. Bogdan MUCENICA, purtătorul de cuvânt al Institutului.

Legea ne obligă să facem angajări, nu stabilim noi câți angajați ar trebui să avem”, a declarat purtătorul de cuvânt al Institutul de Psihiatrie ”Socola” Dr. Bogdan MUCENICA

Fiind singurul din cadrul conducerii Institutul de Psihiatrie ”Socola” prezent pentru oferirea informațiilor suplimentare, purtătorul de cuvânt al Institutul de Psihiatrie ”Socola” Dr. Bogdan MUCENICA, ne-a declarat:

Ne bucurăm că acest concurs are loc după o perioadă în care posturile în Institutul nostru au fost blocate, astfel cu personalul angajat în urma concursului ne vom apropia de norma minimă necesară pentru funcționarea în condiții optime. Aceste angajări sunt necesare institutului pentru a ne apropia de o normă minimă prin lege. Pe viitor ne dorim să angajăm personal suplimentar, deoarece în asistența psihiatrică este necesar”.

Cheltuielile cu angajații grevează deja 90% din veniturile spitalului! Cu toate acestea conducerea susține că încă nu s-a atins norma minimă de personal

Institutul de Psihiatrie ”Socola” are la ora actuală în jur de 1100 de angajați, care grevează conform declarațiilor purtătorului de cuvânt, 89 – 90%  veniturile obținute lunar de spital.

Cu toate acestea, conducerea spitalului afirmă că încă nu s-a atins norma minimă de personal!

Oare conducerea acestei unități medicale cunoaște într-adevăr realitățile curente ale serviciului de resurse umane? Decizia acestui val de angajări este într-adevăr una fundamentată pe calcule financiare interne care indică posibilitatea susținerii acestor angajări?

S-au mai văzut situații în care au avut loc astfel de angajări doar pentru a fi încasate anumite “bonusuri” după care oamenii au fost dați afară pe principiul ultimii veniți, primii plecați! Astfel de situații au iscat ulterior și mari scandaluri de corupție care au indicat unde au ajuns respectivele “bonusuri”.

Dacă 90% din veniturile spitalului sunt destinate acoperirii cheltuielilor cu salariile, ne întrebăm cât mai rămâne pentru cheltuielile curente, utilități și eventual investiții?

Mai există investiții la Institutul de Psihiatrie Socola din Iași?

Firmă de pază angajată special pentru acest concurs

Paza în cadrul spitalul este inexistentă în celelalte zile. În afară de agentul de pază de la poarta spitalului, angajații nu beneficiază de pază pe perioada întregii zile! Și discutăm totuși despre o unitate medicală care tratează pacienți cu tulburări de natură mintală!!!

Pe timpul întregii probe, concursul a fost păzit de o firmă de pază contractată special de către conducerea spitalului. Care a fost utilitatea cheltuirii acestor bani publici??? Doar Managerul Oprișanu poate să răspundă!

Dar managerul a considerat că este oportun să își ia concediu pe perioada desfășurării concursului, lăsându-i pe alții să-și asume responsabilitatea pentru evoluțiile viitoare. Într-adevăr oportun!

LĂSAȚI UN MESAJ